חדשות בארץ

נתניהו: הנחיתי לקדם מיידית בניית אלפי יחידות דיור בשטח E1

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי הנחה להפקיד באופן מיידי את התוכנית לבניית אלפי יחידות דיור בשטח E1, שבין מעלה אדומים וירושלים. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני: "בשורה ענקית להתיישבות הישראלית"

נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי), כי הנחה להפקיד באופן מיידי את התוכנית לבניית 3,500 יחידות דיור בשטח E1 שבין ירושלים ומעלה אדומים.

נתניהו אמר את הדברים בנאום שנשא בכנס בשבע. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר בתגובה כי "זוהי בשורה ענקית להתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר מחכה כבר מעל לעשור וחצי לאישור התב''ע באזור E1. יצחק רבין ז"ל התחיל את התכנון במקום בשנת 1994, והוא נעצר בתקופת שרון ובוש ב- 2004. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעמד בהבטחותיו והחליט את ההחלטה החשובה להמשיך את הבנייה בשכונה זו. קידום הנושא יאפשר בנייה רחבה ואסטרטגית בין מעלה אדומים לירושלים".

בשלום עכשיו גינו את הודעתו של נתניהו, ואמרו כי הוא "מוכר את האינטרסים הלאומיים של ישראל וגורר אותנו למציאות של מדינה דו לאומית, הכל בשביל לקושש קולות מנוער הגבעות. שנים שישראל נמנעת מלבנות ב- E1, אבל שבוע לפני בחירות נתניהו משחרר כל רסן בידיעה ברורה שאת החשבון ישלמו כבר אזרחי ישראל".

כזכור, ביום חמישי שעבר הודיע נתניהו על הפסקת הקפאת הבנייה בגבעת המטוס בירושלים. "הסרנו את כל המגבלות", אמר במהלך סיור בבירה, כשלצדו ראש העיר ירושלים, משה ליאון. "אנחנו מאשרים הקמה של 4,000 יחידות דיור – 1,000 יחידות דיור להרחבת שכונת בית צפאפא, לתושבים הערבים שם יש מצוקת דיור שאנחנו נותנים לה פתרון, ועוד 3,000 יחידות דיור לתושבים יהודים. 1,000 מתוכם יובאו לשיווק מיידי בימים הקרובים על ידי מנכ"ל משרדי, רונן פרץ".

ראש הממשלה הוסיף, כי אישר את הרחבתה של שכונת הר חומה (חומת שמואל): "ב- 1997, בכהונתי הראשונה כראש ממשלה, כשמשה ליאון היה מנכ"ל משרדי, קיבלתי החלטה להקים על הגבעה שהייתה כאן את שכונת הר חומה. מאז בנינו את הר חומה א', ב', ג', ד'. היום בהר חומה יש 37 אלף תושבים, והיום אני מודיע על הקמת הר חומה ה', שכונה בה נקים 2,200 יחידות דיור – עוד כ- 12 אלף תושבים. הר חומה תהיה שכונה של 50 אלף תושבים. זה כמו עיר בינונית בישראל. עשינו את זה אז מול התנגדות בין-לאומית עזה. התגברנו על המכשולים, ותראו מה עשינו לירושלים".

בהמשך להודעתו של נתניהו, יצאו היום לשיווק 1,077 יחידות דיור, שייבנו בגבעת המטוס במסגרת מחיר למשתכן. "אני שמח להוביל ולקדם בנייה בגבעת המטוס, בנייה שמיועדת לזוגות צעירים ותענה על מחסור הדיור בעיר", אמר ראש העיר ליאון. "ירושלים הולכת למקום טוב והופכת להיות עיר מובילה ומתקדמת, בכל התחומים".

תגיות:בחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה