חדשות בארץ

נתניהו: אנחנו קרובים מאוד לניצחון, אסור להצביע לבן גביר

בנאום בכנס בשבע, תקף ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו את כחול לבן: "גנץ הוא חיקוי, ביבי מעלי אקספרס". על נפתלי בנט ואיילת שקד: "לקבל ביקורת ממי שכמעט הצטרפו לקואליציה של גנץ?"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בכנס ירושלים של העיתון בשבע. בנאומו, שהוקדש לבחירות המתקרבות, פירט נתניהו את הישגי ממשלתו ותקף את כחול לבן. הוא חזר והאשים את שר הביטחון נפתלי בנט (ימינה), כי ניהל מגעים להצטרפות לממשלה בראשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

נתניהו התייחס בהרחבה לתוכנית השלום של הממשל האמריקני, והדגיש את המאמצים שעשה בשנים האחרונות כדי להביא לפרסומה: "השגנו הישג כביר. זו לא סתם תוכנית המאה – זו הזדמנות המאה. לא תהיה הזדמנות כזו, היא לא תחזור. זו הזדמנות חד-פעמית, לקבל הכרה אמריקנית כפי שקיבלנו בגולן. זו יכולה להיות החמצה היסטורית". הוא ציין, כי החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון מתעכבת, לבקשת הנשיא טראמפ, וזאת כדי שניתן יהיה לבצע את המהלך בפעימה אחת. בהמשך דבריו אמר, כי הנחה באופן מיידי להפקיד את התוכנית לבניית 3,500 יחידות דיור באזור E1 שבין ירושלים ומעלה אדומים.

"בני גנץ זה חיקוי, גנץ זה כמו ביבי בעלי אקספרס'', אמר נתניהו בעוקצנות. "פתאום כולם נהיו ימניים שם, פתאום לא מתנגדים להליכה שלי לקונגרס, הם בכלל תמכו ביציאה מהסכם הגרעין. גנץ ואשכנזי התנגדו להקמת גדר ביטחון בגבול עם מצרים. הם דיברו על עקירת 80 אלף יהודים. זו הייתה התוכנית שלהם – עד שהגיע טראמפ". לדבריו, "גנץ לא יכול להקים ממשלה בלי הישענות על אחמד טיבי, איימן עודה והרשימה המשותפת, והם לא יתנו לו להחיל את הריבונות גם אם היה רוצה – והוא אינו רוצה".

"מדינת ישראל, חזקה ככל שתהיה, תתקשה לעמוד בסנקציות בין-לאומיות – דבר שלא הוטל עלינו מאז הקמתנו", הצהיר ראש הממשלה. "כשהגעתי לראשות הממשלה, עמדתי מול שני ממשלים אמריקנים – קלינטון ואובמה – שדרשו ממני לסגת לגבולות 67'. הדבר החשוב ביותר הוא תורת הלחץ. אם היריבים שלך יפעילו את הכוח של דעת הקהל ואתה לא תפעיל – הם יגברו עלייך. המפתח ביכולת שלי להציל את ארץ ישראל הוא שלא מספיק להגיד 'לא' – אתה מוכרח להפעיל לחץ על דעת הקהל, וכך פעלתי מול ארצות הברית, שם לדעת הקהל יש השפעה יתרה".

"מדהים אותי לשמוע מחבריי, מתיישבי יהודה ושומרון, שבאים ומטיפים לי – שבלמתי בגופי, במאמצים ששום ראש ממשלה לא עשה, בצעדים ששום ראש ממשלה לא נקט. בלמתי את הלחצים, שהיו מביאים אותנו להתקפל, כפי שבן גוריון התקפל בפינוי סיני".

נתניהו תקף בחריפות את בנט, מבלי להזכירו בשמו, וחזר על טענתו לאורך מסע הבחירות, לפיה הוא ועמיתתו לרשימת ימינה, איילת שקד, ניהלו מגעים כדי להצטרף לממשלת כחול לבן: "גנץ רוצה לקחת חלק מהגוש שלנו. הוא כבר ניהל מגעים, ולשמחתי סיכלתי את זה במינוי מסוים שביקרו אותי עליו. זאת האמת. לקבל ביקורת מאנשים כאלו, כשאני נלחמתי נגד ממשלי קלינטון ואובמה? לקבל ביקורת ממי שניהלו משא ומתן, וכמעט הצטרפו לקואליציה של גנץ? באתי הנה להגיד את האמת, כדי שתזימו את מה שאמר היסטוריון שהכרתי היטב: 'לציבור הדתי-לאומי יש לב ענק ואמונה ענקית, אבל הוא לא תמיד מבין בפוליטיקה'".

"אנחנו קרובים מאוד לניצחון", הוסיף נתניהו וטען. "אנחנו מסתכנים בזריקת הקולות. אם יש פה מישהו שמתכוון להצביע לעוצמה יהודית, אני רוצה לפנות אליו: אל תבזבזו את הקולות שלכם. אנחנו קרובים מאוד ל- 61. אם ילכו גם הפעם שני מנדטים לאיבוד ולא נקים את הממשלה – זו תהיה בכייה לדורות. אני מבין את התסכול על כך שבן גביר לא הוכנס לרשימת הימין, אבל תסכול זה לא מרשם לפעולה. הדבר הזה אסור שיקרה. יש לנו הזדמנות למנוע הקמת ממשלת שמאל, ולהקים ממשלת ימין חזקה ואיתנה, שתביא הישגים היסטוריים לעם ישראל".

(עודכן: 12:10)

תגיות:בחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה