מעניין

הרשת מזועזעת: ילד בעל צרכים מיוחדים ייבב בבכי לאחר שעבר התעללות בבית הספר

קוויידן בן ה-9, בעל תסמונת שגורמת לגמדות, סבל ממעשה בריונות בבית ספרו ופרץ בבכי. אימו צילמה אותו מספר רגעים לאחר המקרה והעלתה את הסרטון לרשת. "הורים, תחנכו את הילדים שלכם – זה מה שבריונות עושה", אמרה בסרטון

אא

הרשת מזועזעת מסרטון שהעלתה אם אוסטרלית, שבנה ייבב בבכי לאחר שעבר בריונות בבית הספר. קוויידן באיילס בן ה-9, שנולד עם אכונדרופלזיה, מחלה תורשתית הגורמת לגמדות, בכה במשך דקות ארוכות ואמר שהוא רוצה "לדקור את עצמו בלב" בשל ההתעללות שעבר. האם פרסמה את הסרטון ברשת החברתית ופנתה להורים ברחבי העולם לחנך את ילדיהם לקבל את השונה, אך לא ציפתה שהסרטון יהפוך לוויראלי.

את הסרטון העלתה האם ביום שלישי שעבר, לאחר שבכה קוויידן במכוניתו בסוף יום הלימודים ואמר שוב ושוב שהוא רוצה לשים קץ לחייו. לא עבר זמן רב עד שהסרטון הפך לוויראלי בפייסבוק, ביו טיוב ובטוויטר, שם זכה הסרטון למעל 40 מיליון צפיות עד כה. אפילו מהדורות החדשות ברחבי העולם, כמו סקאי ניוז ואף מהדורות החדשות בישראל, סיקרו את הסרטון, ולא יכלו להישאר אדישים למראה של ילד בן 9, בעל צרכים מיוחדים, שאינו מסוגל להגן על עצמו וסובל מבריונות מתמדת בבית ספרו.

יארה באיילס, אימו של קוויידן, שצילמה את הסרטון ממש לאחר שהייתה עדה לבריונות שעבר, אמרה: "זה מה שבריונות עושה, זה מה שזה עושה למשפחה שלנו. הורים, מורים, אני רוצה שתחנכו את הילדים שלכם, את המשפחות שלכם, את החברים שלכם", והוסיפה: "הבן שלי רק רוצה ללכת לבית הספר, ללמוד ולעשות כיף".

לאחר שהסרטון הפך לוויראלי, התראיינה באיילס במסיבת עיתונאים ואמרה כי הבן שלה עובר התעללות לא רק בגלל הלקות שלו, אלא גם בגלל המוצא שלו. "אנחנו מאבדים יותר מדי אנשים בגלל בריונות, בגלל אפליה, בגלל גזענות", אמרה לרשת ה-BBC.

הסרטון המרגש של קוויידן עורר תגובות ברחבי העולם, גם בקרב מפורסמים. בראד וויליאמס, קומיקאי אמריקאי, החל בגיוס המונים עבור מימון טיול לדיסנילנד לקוויידן ומשפחתו, ועל פי הדיווחים של ה- BBC, כבר הושגו למעלה מ-300,000 דולר, כאשר הסכום המקורי היה 10,000. שחקני הרוגבי של אחת הקבוצות המקומיות בקווינסלנד, שקוויידן אוהד, צעדו איתו על המגרש באחד המשחקים של הקבוצה, כשהמוני צופים מריעים לו.

גם השחקן האוסטרלי יו ג'קמן פנה לקוויידן בסרטון ואמר לו: "קוויידן, אתה יותר חזק מכפי שנדמה לך. ולא משנה מה יקרה, תדע שאני החבר שלך. החיים מספיק קשים גם ככה, בלי שפוגעים באחרים. כל אחד מאיתנו מתמודד עם משהו, נמצא במאבק כלשהו. אז בואו נהיה טובים זה לזה. בריונות היא לא בסדר".

 

תגיות:רץ ברשתבריונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה