חדשות בארץ

משרד הבריאות: 3 ישראלים ב"ספינת הקורונה" מול חופי יפן נדבקו בנגיף

ממידע שהגיע למשרד הבריאות מהרשויות ביפן עולה, כי 3 מבין 15 הנוסעים הישראלים הנמצאים על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" אובחנו כחולים בקורונה. מצבם מוגדר קל, והם הועברו לבית חולים ביפן

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רשויות הבריאות ביפן מסרו הבוקר (ראשון) כי 3 מבין 15 הנוסעים הישראלים הנמצאים על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" אובחנו כמי שנדבקו בנגיף הקורונה. על פי הדיווח שהגיע למשרד הבריאות, מצבם מוגדר קל, והם הורדו מהספינה והועברו לבית חולים ביפן. מהמשרד נמסר, כי הוא נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים. ישראל תשלח רופא מומחה, שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה את הנוסעים בהליך הרפואי.

בהודעת משרד הבריאות צוין עוד, כי "לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו שנדבקו בנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, יצא אמש ליפן, על מנת לסייע מקרוב לאזרחים הישראלים ולזרז את השבתם ארצה. ארצות הברית, קנדה והונג קונג הודיעו כי שלחו מטוסים ליפן, כדי להחזיר את אזרחיהן הנמצאים על הספינה. שר הבריאות היפני, קטסנובו קאטו, מסר הבוקר כי במהלך היממה האחרונה נוספו 70 בני אדם לרשימת הנדבקים בקורונה על ספינת הנופש, הנמצאת בהסגר מול חופי יפן. בכך עלה מספר החולים ל- 355 מתוך 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות.

רשויות הבריאות בסין דיווחו הלילה על 142 מקרי מוות נוספים ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה. בכך עלה מניין הקורבנות בסין ל- 1665. לרשימת הנדבקים בנגיף ברחבי המדינה נוספו 2,009 שמות, ומספרם מגיע לכ- 68,500.

מחוץ לשטח סין, אובחנו עד כה כ- 500 מקרי הידבקות ב- 24 מדינות. אתמול דווח, כי תייר סיני בשנות ה- 80 לחייו מת בבית חולים בפריז כתוצאה מסיבוכי הקורונה. מדובר במקרה המוות הראשון מחוץ לאסיה, והוא מצטרף ל- 3 בני אדם שמתו בהונג קונג, בפיליפינים וביפן. באירופה התגלו עד עתה כ- 50 מקרי הידבקות בנגיף.

בתוך כך, בסין פרסמו הבוקר נאום שנשא הנשיא שי ג'ינפינג ב- 3 בפברואר, בו אמר כי כבר ב- 7 בינואר הוא העביר הנחיה לרשויות להיערך למאבק בנגיף הקטלני. מנאום זה עולה, כי ההנהגה הסינית הייתה מודעת בשלב מוקדם לסכנות הטמונות בנגיף, ולכך שהוא מועבר בהדבקה מבני אדם – עובדות שנחשפו לציבור רק בסוף ינואר. 

(עודכן: 9:58)

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה