חדשות בארץ

עכשיו זה רשמי: פוטין העניק חנינה לנעמה יששכר

בקרמלין אישרו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על בקשת החנינה של נעמה יששכר. אמה הגיבה: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה. עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור. כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה". גורם מדיני הודיע כי נעמה תשוב מחר לישראל במטוסו של ראש הממשלה, שימריא מנמל התעופה של מוסקבה

יששכר באוקטובריששכר באוקטובר
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם הערב (רביעי) על בקשת החנינה של נעמה יששכר. במסמך שפרסם הקרמלין נאמר כי "על בסיס עקרונות האנושיות, החלטתי לחון את נעמה יששכר, ילידת 1993, שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה. אני משחרר אותה מריצוי המשך עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו". יששכר נעצרה בחניית ביניים במוסקבה באפריל בגין החזקת חומר אסור בכמות מזערית, בעקבותיו נדונה לשבע שנות מאסר וחצי.

נתניהו ופוטין בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ופוטין בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אמה של יששכר, יפה, הגיבה דקות לאחר הודעת הקרמלין: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה. עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור. כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה". היא הוסיפה: "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי לחזור לארץ". ראש הממשלה בירך את פוטין ואמר כי הוא "מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

שר החוץ ישראל כץ שיבח את החלטתו של פוטין וכן את "פעילותו הנמרצת" של נתניהו על "ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות". לדבריו, "אני כמו כל תושבי ישראל שמחים בשמחתה של האם יפה ומשפחת יששכר על שובה של נעמה הביתה". גורם מדיני מסר הערב כי נעמה תשוב מחר לישראל במטוסו של ראש הממשלה, שימריא מנמל התעופה של מוסקבה. 

בד בבד, בכיר מדיני בישראל הבהיר בצהריים כי שחרורה הצפוי של נעמה יששכר לא נבע מעסקה שנרקמה בין ירושלים למוסקבה, אלא בשל "מחווה" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הבכיר, שהיה מעורה בעניינה של יששכר, שורת המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה רק "נועדו להדק את הקשרים, נוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות".

עוד טען הגורם כי ישראל פעלה בעניינה של הצעירה הישראלית "לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה" וכן "לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר – פעלה לרעת נעמה", אמר הבכיר, בהתייחסו לפרשת עיכוב הנוסעים הישראלים בנמל התעופה במוסקבה.

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה