סגולות

הזדעזעתי עד עמקי נשמתי: מי תקע לאבא סכין בעין?!

אוהבים סגולות? את הכתבה המצמררת הזו אסור לכם לפספס

צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

"צריכים לדעת שאין לך סגולה גדולה יותר מקיום המצוות כהלכתן", אומר המגיד נודע הרב שלמה לוינשטיין בספרו המרתק "ומתוק האור". "כתוב בפרשת יתרו 'והייתם לי סגולה' – זו הסגולה הכי גדולה והכי יעילה מכל הסגולות שבעולם. יש כאלו הפונים ל'באבות', פועלי ישועות' למיניהם, מתוך מחשבה ש'אם לא יועיל לא יזיק' – וזו טעות".

הרב לוינשטיין מספר כי יהודי ניגש לביתו של רבי ניסים קרליץ זצ"ל ואמר לו שהוא רוצה לעשות שילוח הקן כי זו סגולה לבנים. הניף הרב קרליץ את ידו, ואמר מייד: "סגולה?! הלא זאת מצווה!"

ממשיך הרב לוינשטיין ומספר סיפור אישי מצמרר, המובא במאמרו של הרב בנימין כהן בעיתון "המבשר התורני": "הייתי בחור צעיר כבן שמונה עשרה, אבי היה חולה לב במצב קשה. הרופאים אמרו שמבחינתם אין מה לעשות, צריכים להחליף לו לב. אבל אי אפשר. נשאר רק להתפלל. מה עושים?!

"אחי לקח אותו לצדיקים לקבל ברכות. נכנס אתו לצדיק אחד, והוא הורה לאבי שייקח את הספר הקדוש 'רזיאל המלאך' וישים בכיס, וגם מזוזה כשרה יכניס לכיס, ושני הדברים יחד ישמרו עליו. וכך אבי עשה", מספר הרב לוינשטיין.

"בינתיים החמיר מצבו, וכששכב על ערש דווי בשעותיו האחרונות, אנחנו, ילדיו המסורים לקחנו את אותה מזוזה כשרה והנחנו אותה ליד הכרית שלמראשותיו שתשמור עליו. אחרי כמה שעות הוא נפטר.

"עברו שנים, והנה, בעת שלמדנו בכולל את הלכות מזוזה, הגעתי להלכה בשולחן ערוך יורה דעה סימן רפט ס"ב, האומרת כי מקום קביעתה של המזוזה הוא בתוך חלל של הפתח בטפח הסמוך לחוץ, וכתב הש"ך שם ס"ק ב שני טעמים לכך: האחד - כדי שיפגע במזוזה מיד כשהוא בא מהרחוב; והשני - כדי שתשמור המזוזה את כל הבית שבפנים מהמזיקים. כלומר, אם ישים את המזוזה ליד הדלת, הרי שאת עובי הפתח המזוזה לא תשמור. וב'גליון מהרש"א' לרבי שלמה איגר הוסיף בשם תשובות 'גינת וורדים' על דברי הש"ך 'כדי שתשמור', וכה הוא כותב: 'בעושה אותה משום מצוה רשאי לחשוב שבשכר המצוה ישמרהו ה', אבל העושה רק לכוונת שימור – אין לו שמירה, אלא סכין היא בעיניו'"...

"הזדעזעתי עד עמקי נשמתי", קורא הרב לוינשטיין מדם ליבו. "אנחנו חשבנו שהמזוזה שומרת, ולשם כך הרי שמנו אותה למראשותיו של אבי החולה, והנה מתברר מפורשות ששימוש כזה הוא חס וחלילה בבחינת 'סכין בעין'. חושבים ש'אם לא יועיל לא יזיק' – אך זה בהחלט עלול להזיק, ה' ישמור. יש לקיים את המצווה כי כך ה' ציווה, ולחשוב ולהתפלל שבשכר המצווה יזכה לשמירה מה', אך חלילה לא לעשות זאת לשם שמירה".

מה קורה בעולמות העליונים כשאנחנו עושים מצווה? הרב זמיר כהן ב-2 דקות וחצי שאסור להחמיץ:

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סגולהסגולותמצוותהרב שלמה לוינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה