חוה שמילוביץ'

בדרך לתזונה בריאה: תפילה על אכילה מודעת

למדני להתחבר אל הרוחניות שבמאכלים, ולהתחבר אליך בתוך אכילתי. שאהיה נבדלת מכל חיות השדה ולא אוכל רק על מנת לספק את תאוותי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תפילה זו תעזור לך לאכול בצורה מודעת יותר, ולהרגיש קרבת השם וחיבור תוך כדי האכילה.

 

עזור לי לאכול מתוך רוגע, ולפני אכילתי אשתחרר מכל העומס שיש לי ואתנתק מכל רגש שלילי או מתח. שאהיה מחוברת לרגע הזה, שמחשבותי יהיו ממוקדות בחסד העצום – בפלא המזון והאכילה, שאוכל ממש להרגיש את התענוג הרוחני שבאכילה.

עזור לי לחבר את עצמי אליך, השם הטוב - שאתה זן ומפרנס אותי בחן ובחסד וברחמים ואתה נוכח איתי בזמן אכילתי.

עזור לי להיות מודעת לאכילתי, לאופן האכילה, לסוג המזון, לסיבה שבגללה אכלתי, לשים לב לרמת הריכוז שלי בעבודת האכילה, עזור לי לאכול בישוב הדעת מתוך מקום של רוגע, שאוכל אך ורק לקיום גופי ולא מעבר לכך שלא ארבה באכילה, ובזמן אכילתי שאהיה מיושבת בדעתי ומודה לך.

שאהיה מוכנה לתת לעצמי זמן טוב על מנת לאכול ולקבל כוח, שלא אוכל תוך כדי עשייה ולא בעמידה, שאהיה מוכנה להרפות משליטתי במציאות ובזמן זה פשוט לשבת ולאכול - לקבל חיים ממך בוראי, ועזור לי לוותר על כל אוכל שלא מועיל לגופי, ע"י שתעזור לי לקבל סיפוק ונחמה ממקורות חיוביים אחרים, שאוכל רק אוכל כשר בתכלית הכשרות, ובזמן אכילתי אחשוב מחשבות טובות ואהיה מוכנה לבטא את האהבה של לעצמי ע"י דאגה לאכילה נכונה. שאהיה מוכנה להעריך ולכבד את עצמי במזון הראוי לגופי ונפשי.

קח ממני את ההתנגדות להתענג על המזון ולהיות שלמה עם מה שאני אוכלת בזמן שאני אוכלת.

למדני להתחבר אל הרוחניות שבמאכלים, ולהתחבר אליך בתוך אכילתי. שאהיה נבדלת מכל חיות השדה ולא אוכל רק על מנת לספק את תאוותי ולא אתגשם ע"י אכילתי.

עזור לי לכוון באכילתי שתהיה לשם שמיים, ולייחד את אלוקותך על מזוני, למדני להתאחד איתך בזמן אכילתי, ושאאמין באמונה שלמה שהמאכל שאני אוכלת הגיע אלי בהשגחה פרטית, על מנת להעלות את הניצוצות שחבויים בו.

עזור לי לפקוח את עיני הרוחניות, ושלא אראה רק מזון גשמי נגד עיני. שאראה כל מזון כלבוש של אלוקותך שמחכה להתאחד איתי ורוצה שאני אעלה אותו, ובברכתי שאזכה לכוון בכל מילה בברכה ולהרגיש את טובך וברכתך עלי, כך שאוכל לקבל גם חיות רוחנית טובה מהמאכל.

עזור לי גם לקבל תענוג רוחני דרך המאכל, שארגיש את קרבתך אלי מתוך כך שאתה מאכיל אותי, ומזין אותי ממש כמו אמא המזינה את בנה, ואתה נותן לי הנאה עצומה דרך המאכל, בטעמו ויופיו.

לפני אכילתי עזור לי להתבונן אם זקוקה אני למאכל זה, ולבחור את המאכל שיזון את גופי ויבריא אותי, מזון כשר שממנו אוכל לקבל מחשבות טובות ואנרגיה חיובית לעבודתך. ובכל פעם שכבר בחרתי לאכול - שאפרד מכל ספק שיש לי לגבי המאכל ואשמח באכילתי, ואהיה מוכנה להתענג עליך בכל לעיסה וטעימה, להרגיש את אהבתך בפי, לטעום את חסדך ממש בגופי, כי באותו רגע של האכילה אתה ממש מחייה אותי, ונותן לי תענוג ואנרגיה דרך המזון, כי כל מטרת ביאתי לעולם שאהיה ראויה להתענג ממך.

אנא למדיני להתענג עליך, ובפרט דרך המזון, שאתה הוצאת מהאדמה כ"כ הרבה טעמים, צורות וצבעים, וכל פרי שואב חיותו וטעמו מאותה אדמה, וזהו נס ופלא שהרבית בעולמך כ"כ הרבה מינים וסוגים של טעמים, צבעים של פירות, ירקות, קטניות שכולם צומחים מכוח האדמה.

עזור לי לחוות קרבתך, שר האכילה, שאתה מאכיל אותי, מחייה אותי, מענג אותי, דואג שיהיה לי נעים. כל טעם שזורם אלי הוא ממש ממך. עזור לי לפתוח את עצמי מבפנים, להרגיש את העונג, לקבל ממך חיים וליהנות מעצם חיי, להשתמש בכוח המאכל להרבות במעשים טובים ומחשבות ורצונות טהורים לעבודתך.

מתוך הספר "המפתח לאכילה מודעת", מאת חוה שמילביץ. לתגובות havaor20@gmail.com

תגיות:חוה שמילוביץתפילהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה