חדשות בארץ

נשיא אוקראינה ביטל את השתתפותו בטקס ביד ושם: "העברנו את המקומות לניצולי שואה"

נשיאה היהודי של אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע כי משלחת ארצו לפורום השואה הבין-לאומי העבירה את מקומותיה בטקס ביד ושם לניצולי שואה, שלא קיבלו כרטיסים: "האנשים האלו ראויים לכבוד הזה יותר מכל אחד אחר". יד ושם: "החלטה תמוהה"

זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע היום (חמישי) כי לא ישתתף בטקס שיתקיים בצהריים ביד ושם, במסגרת פורום השואה הבין-לאומי. זלנסקי כתב בטוויטר כי הבין שניצולי שואה רבים, שביקשו ליטול חלק בטקס, אינם יכולים לעשות זאת: "המשלחת שלנו נתנה להם את המושבים שלנו, כפי שעשו שרים ישראליים רבים. האנשים האלו ראויים לכבוד הזה יותר מכל אחד אחר". זלנסקי ציין, כי יגיע ליד ושם בהמשך היום כדי להניח זר במקום: "אנחנו נשתתף בכל האירועים האחרים, ונערוך פגישות רשמיות כמתוכנן".

ביד ושם הביעו תרעומת על הודעת נשיאה היהודי של אוקראינה: "הבוקר הודיע נשיא אוקראינה על ביטול השתתפותו בטענה כי הוא מעביר את מקומו לניצול שואה. הוסבר לנשיא כי ניצולים שפנו בימים האחרונים נענו, וכי אין אפשרות לטרטר ניצול בתנאים הנוכחיים. על כן החלטתו תמוהה, וחבל שנוקט בצעד מעין זה באירוע שכתורתו 'זוכרים את השואה נלחמים באנטישמיות'".

על פי הדיווח בכאן חדשות, גורמים ישראליים טענו כי החלטתו של זלנסקי הינה בבחינת "מניפולציה מכוערת". לדבריהם, "לאחרונה עלו טענות שונות מצד האוקראינים – בחירת נואמים, גודל משלחת וכו'. עצוב שזלנסקי עושה שימוש ציני באירוע בעל חשיבות גדולה לעולם".

תגיות:אוקראינהיד ושםוולודימיר זלנסקיפורום השואה הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה