חדשות בעולם

ניצחון לטראמפ: נדחתה בקשת הדמוקרטים לזמן עדים למשפט ההדחה

הדמוקרטים דרשו את זימונו לעדות של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, שהכריז כי הוא מעוניין בחפץ לב להעיד נגד התנהלותו של טראמפ בנושאים הקשורים לביטחון הלאומי של ארה"ב. בנוסף, הדמוקרטים ביקשו לזמן את ראש הסגל בבית הלבן, מיק מולבני. ו"ר ועדת המשפט בקונגרס: הנשיא וחברי מפלגתו בסנאט מפחדים לשמוע את עדותו של בולטון כי הם יודעים שהוא יודע יותר מדי - הצבעה נגד שמיעת עדים היא מעשה בוגדני

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

ברוב של 53 מול 47, דחה הלילה (רביעי) הסנאט של ארצות הברית את הצעת הדמוקרטים לזמן עדים ולחשוף מסמכים ממשלתיים במשפט ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ שנפתח אמש. הצעה זו, כמו גם עשר אחרות שהעלו הדמוקרטים, נפלה בשל איחוד השורות של חברי המפלגה הרפובליקנית בסנאט, שהתייצבו כולם מאחורי ניסיון ההדחה של הנשיא הרפובליקני.  

הדמוקרטים דרשו את זימונו לעדות של היועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון, שהכריז כי הוא מעוניין בחפץ לב להעיד נגד התנהלותו של טראמפ בנושאים הקשורים לביטחון הלאומי של ארה"ב. בנוסף, הדמוקרטים ביקשו לזמן את ראש הסגל בבית הלבן, מיק מולבני, את עוזרו רוברט בלייר וכן את מייק דאפי, בכיר במשרד לניהול ותקציבים (OMB) בבית הלבן.

בין ההצעות שנדחו, דרישה מהבית הלבן, מחלקת ההגנה, מחלקת המדינה והמשרד לניהול תקציבים להעביר לידי הסנאט מסמכים הקשורים להקפאת הסיוע הצבאי לאוקראינה בחודש יולי, בעקבותיה פתח בית הנבחרים בחקירת הדחה נגד הנשיא שבה הואשם בניצול לרעה של סמכותו כנשיא ובשיבוש הליכי החקירה בקונגרס. החקירה נסובה סביב מאמצי טראמפ ואנשיו ללחוץ על נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי של טראמפ וסגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו, האנטר, שהיו מעורבים בעסקיה של חברת הגז האוקראינית "בוריסמה". טראמפ, על פי האישומים, אף התנה בכך את הסיוע הביטחוני לקייב, כמו גם את ביקורו בבית הלבן. עם זאת, לקראת סוף ההצבעות, במענה לבקשת חופש מידע של ארגון הביקורת האזרחי American Oversight, פרסם המשרד לניהול תקציבים 192 מסמכים והודעות דוא"ל הנוגעים להקפאת הסיוע לאוקראינה.

בית הנבחרים בית הנבחרים

ראש "צוות התביעה" של בית הנבחרים למשפט בסנאט ויו"ר ועדת המודיעין של הבית התחתון, אדם שיף, אמר בשלב הטיעונים כי "הציבור האמריקאי רוצה משפט הוגן, אבל רבים לא מאמינים שזה יקרה. בואו נוכיח להם שהם טועים". שיף הוסיף כי "אתם (חברי הסנאט – א"פ) צריכים לדרוש לראות את המסמכים האלו. את מה שנאמר בהודעות הפרטיות שנשלחו". ג'רי נדלר, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים, טען כי הנשיא וחברי מפלגתו בסנאט "מפחדים לשמוע את עדותו של בולטון כי הם יודעים שהוא יודע יותר מדי". לדבריו, "הצבעה נגד שמיעת עדים היא מעשה בוגדני. זו הצבעה נגד בחינה כנה של הראיות נגד הנשיא. הצבעה נגד משפט הוגן והצבעה נגד המדינה. רק אנשים אשמים מנסים להסתיר ראיות".

מאידך האשים פרקליט הבית הלבן, פאט סיפולונה, את הדמוקרטים בכך ש"הם הגיעו לכאן היום כדי לגנוב את הבחירות לא פעם אחת, אלא פעמיים. הם לא יספרו לכם את זה, אין להם את האומץ לומר זאת ישירות. אבל זה בדיוק מה שהם רוצים לעשות".

בעקבות חילופי המהלומות גער נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס, המנהל את משפט ההדחה, בשני הצדדים על הטחת עלבונות אישיים, וקרא להם "להימנע משימוש בשפה שאינה מועילה לדיון מכובד".

אמש מסר צוות התביעה את הצהרתו לסנאט, במהלכה נטען כי הנשיא "סיכן את הביטחון הלאומי שלנו ואת עקרונות הממשל הדמוקרטי". עוד צוין כי טראמפ "דבק בעמדתו כי הסנאט אינו יכול להדיחו, גם אם נוכיח כל אחד מסעיפי האישום. זו קביעה שיש בה משום אפקט מצנן והיא גם שגויה לחלוטין". חברי הצוות אמרו עוד כי "למרות מאמציו של טראמפ לחסום את חקירת הקונגרס, אספנו כמות אדירה של ראיות המוכיחות את אשמתו".

תגיות:אוקראינה גייטדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה