פעילות הידברות

"רוצים להיות חלק": רבבות התחזקו בלימוד התורה על ידי ’הידברות’ במעמד סיום הש"ס

בהוראת גדולי ישראל, חיבר ארגון 'הידברות' מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם למעמד סיום הש"ס. פרויקט 'מחברים לתורה' הביא למעלה מ- 20,000 יהודים לקבל על עצמם חיזוק בלימוד התורה. "בעזרת השם אהיה יהודי שסיים ש"ס", הצהיר יהודי מאחד הקיבוצים

  • כ"ד טבת התש"פ
צילומים: מנחם קאלישצילומים: מנחם קאליש
אא

בשעות הלילה המאוחרות, כשהקהל הרב שגדש את ההיכל בו התקיים מעמד סיום הש"ס כבר התפזר, עדיין לא הפסיקו הטלפונים במוקדי "מתחברים לתורה" של 'הידברות' לצלצל שוב ושוב. 

כבר בשעות הבוקר, החלו רבני 'הידברות' להכין את הקהל הרחב בארץ ובעולם למעמד האדיר. בהכוונתם של גדולי ישראל, פתח אתמול (שני) ארגון הידברות במיזם 'מתחברים לתורה', שקרא לכל יהודי ויהודי לקבל על עצמו קבלה של חיזוק בלימוד תורה וקביעת עיתים.

בשעות המעמד, שהועבר על ידי 'הידברות' למאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם, זרמו השיחות ללא הפסקה. יהודים נרגשים, בהם כאלה שמעולם לא ראו צורת דף, התרגשו מהמעמד וקיבלו על עצמם להשתתף גם הם בשיעור דף יומי. פניה נרגשת הגיעה מאחד מקיבוצי עמק יזרעאל, מיהודי שאמר כי לראשונה בחייו ישתתף בשיעור תורה, וכי הוא רוצה להיות בעצמו בין אלו שיסיימו את הש"ס.

לאורך שעות המעמד המרגש עודכנו גם רבבת המשתתפים באולם ב'יד אליהו' בכמות היהודים המקבלים על עצמם ללמוד תורה. ברגע השיא, לקראת קבלת עול מלכות שמים, בו השתתפו מרחוק רבבות יהודים, הגישו רבני 'הידברות' לגדולי ישראל חלק מספרי הקבלות שהודפסו ברגע האמת, שעה קלה קודם לכן, ובהם שמות לברכה של אלפי היהודים. שאר השמות יוכנסו למעונם של גדולי ישראל גם בימים הבאים.

"לרגעים היינו כחולמים. הקהל הרחב, בהם יהודים כל כך רחוקים, פנו וממש ביקשו ללמוד תורה, באופן שהלך והתגבר גם אחר חצות, ברגעים אלו", אומר אחד מראשי הידברות. "סיום הש"ס הגיע לכל מקום בעולם, ועורר קידוש שם שמיים מרגש שרק בעוד ימים אחדים נדע את תוצאותיו".

צילומים: מנחם קאליש

 

תגיות:הדף היומיסיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה