חדשות בארץ

דובר הקרמלין: פוטין ידון עם נתניהו בחנינה לנעמה יששכר

יומיים לפני נחיתתו של נשיא רוסיה לביקור קצר בישראל, אמר דובר הקרמלין כי פוטין צפוי לדון עם ראש הממשלה נתניהו בסוגיית שחרורה של נעמה יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי

פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שיגיע ביום חמישי לביקור בישראל, ידון במהלכו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חנינה אפשרית לנעמה יששכר. כך מסר היום (שני) דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, במסיבת עיתונאים.

בתשובה לשאלת אחד הכתבים אודות חנינה ליששכר, אמר פסקוב: "אנחנו לא מודיעים על עניינים כגון אלו". הוא ציין, כי לקרמלין ידוע שמדובר בסוגיה חשובה עבור ישראל, והבהיר: "הנושא הזה בהחלט יעלה במהלך המגעים הקרובים של פוטין עם נתניהו". הדובר הרוסי סירב להעריך האם יששכר אכן תזכה לבסוף לחנינה, והציע "להמתין ולראות".

במהלך ביקורו בארץ, יחנוך פוטין אנדרטה בירושלים לזכר הרוגי המצור על לנינגרד, וישתתף ב"פורום השואה הבינלאומי" לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. דובר הקרמלין מסר, כי הנשיא הרוסי מתכנן גם להגיע לרמאללה ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

ביום חמישי האחרון, שוחח נתניהו בטלפון עם פוטין. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השיחה עסקה בתפתחויות באזור ובעניינה של נעמה יששכר: "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון". בשעות הערב של אותו יום, דיווחו כלי תקשורת ברוסיה, מפי גורמים בממשל הרוסי, כי ייתכן שפוטין יעניק חנינה ליששכר לפני ביקורו בישראל. אתמול, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לשיחתו עם פוטין על שחרורה של יששכר, ואמר: "אני מקווה שבהזדמנות הזאת של הביקור, נשמע גם בשורות טובות בעניינה".

יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי, קיבלה בתחילת השבוע שעבר מכתב ששלח לה נתניהו. "אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. מאז ומתמיד עמנו מתאפיין במורשת של ערבות הדדית – איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך הדבר גם במקרה שלך", כתב ראש הממשלה. "מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל".

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה