חדשות בארץ

סתיו שפיר הודיעה: לא אתמודד בבחירות הקרובות

לאחר שנדחקה החוצה מהאיחוד בין העבודה-גשר למרצ, הודיעה חברת הכנסת סתיו שפיר כי לא תתמודד בבחירות הקרובות: "אני שמחה שהצלחתי להביא לאיחוד בשמאל, אני משלמת בגאווה את המחיר"

שפיר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)שפיר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת סתיו שפיר הודיעה היום (רביעי), כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה- 23. במסיבת עיתונאים שכינסה בשדרות רוטשילד בתל אביב – בהן החלה הקריירה הציבורית שלה, במסגרת המחאה החברתית ב- 2011 – אמרה שפיר: "אני שמחה שהצלחתי להביא לאיחוד בשמאל, אני משלמת בגאווה את המחיר".

"הקרב של היום הוא להרחיק את ראש המאפיה מכס ראש הממשלה", תקפה שפיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "האיחוד הזה הוא הדבר הנכון, זה מה שהיה חייב לקרות כדי שהמחנה שלנו יוכל לנצח בבחירות האלה. גם אם חלקיו לא נראו מעוניינים בו – אני שמחה שנמצאה הדרך לקיים אותו. למרות הרצון שלי להמשיך, אני לא מוכנה לאפשר לניצחון שלנו לחמוק. לכן, במערכת הבחירות הזו לא אתמודד לכנסת, אבל אמשיך להתמודד על המדינה. היום אנחנו לוקחים את התנועה שלנו החוצה – לרחובות, לערים, לשכונות – ונחזור חזקים יותר, כדי לבנות את המחר שלנו"

"זה יום קשה. אבל ב- 2 במרץ נשלב ידיים, ונצביע נגד החסינות, השחיתות והכהניזם ובעד ישראל שלנו. ביום שאחרי – ביום שבו נצליח להחזיר את המושכות לידינו – אנחנו נצטרך לקום יחד, ולבנות מחדש את המדינה שאנחנו רוצים לחיות בה. לכן היום זה ממש לא הסוף, זאת התחלה. היום ניתן את כל הכוח שיש לנו לבחירות האלה, ומחר נתחיל לבנות את המדינה שלנו מחדש", הוסיפה שפיר בהבהרה כי פרישתה מהחיים הפוליטיים עשויה להיות זמנית.

כזכור, ביולי 2019 פרשה שפיר ממפלגת העבודה, לאחר שנוצחה על ידי עמיר פרץ בהתמודדות על ראשות המפלגה. היא הצטרפה לאחר מכן למחנה הדמוקרטי, שהוקם על ידי מרצ ומפלגת ישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, והוצבה במקום השני ברשימה.

בחודש שעבר הודיעה שפיר על כוונתה לרוץ באופן עצמאי לכנסת, בראשות המפלגה הירוקה. הניסיונות שעשתה בשבועות האחרונים לחבור שוב למחנה הדמוקרטי לא הניבו תוצאות. במרצ לא נרשמה התלהבות מכוחה האלקטורלי של שפיר, ובמפלגת העבודה לא סלחו לה על עריקתה. שפיר מצדה האשימה את מרצ בפירוק המחנה הדמוקרטי. היא נותרה מחוץ לאיחוד הכוחות בשמאל, שנסגר השבוע בין מרצ והעבודה-גשר, והאשימה כי "נקמנות ומניעים אישיים" מנעו את כניסתה. "בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל", כתבה בפייסבוק, "אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה".

תגיות:סתיו שפירבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה