חדשות בארץ

נתניהו לוחץ לאיחוד בימין: איים לפטר את בנט

לפי הדיווחים, עוד קודם שבנט חבר לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' הבוקר, נתניהו קיים עמו שורת פגישות בהן הבהיר לו כי במידה שיבחר לרוץ במקביל לבית היהודי, הוא לא ימשיך בתפקידו כשר הביטחון. בסביבתו של נתניהו טוענים: לא מדובר באולטימטום, אלא בראיית המציאות

נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים בפיטוריו של שר הביטחון ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אם זה לא ירוץ במשותף עם רשימת הבית היהודי הכוללת את איתמר בן גביר – שאליו מתנגד בנט בתוקף. לפי הדיווחים הערב (שלישי), בנט, מצידו, השיב לנתניהו כי אם קולותיו של בן גביר, איש עוצמה יהודית, חשובים לו, הרי שעליו לשריין אותו ברשימת הליכוד.

לפי דיווח בחדשות 12, עוד קודם שבנט חבר לאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' הבוקר, נתניהו קיים עמו שורת פגישות בהן הבהיר לו כי במידה שיבחר לרוץ במקביל לבית היהודי, הוא לא ימשיך בתפקידו כשר הביטחון. עם זאת, בסביבתו של ראש הממשלה טענו כי לא מדובר באולטימטום, אלא בראיית המציאות. לדבריהם, אם יתמודד בנפרד, הוא ייאלץ לתקוף את נתניהו במספר חזיתות כדי לעורר את קהל היעד שלו, ומשום כך הוא "לא יוכל להמשיך בתפקיד". עם זאת, גם לשר התחבורה סמוטריץ', שחבר לבנט, הועבר מסר דומה.

סמוטריץ' ופרץ סמוטריץ' ופרץ

מוקדם יותר הערב קראו בליכוד לבנט להתאחד עם הבית היהודי, זאת, על מנת ליצור בלוק טכני שיפחית את הסיכויים של אחת מן הרשימות שלא לעבור את האחוז החסימה. "השמאל התאחד – הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות", נכתב בהודעת הליכוד. "לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה יהודית' החוצה ממפלגתו", הוסיפו במפלגה, "לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין. כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות!"

בימין החדש והאיחוד הלאומי מיהרו להגיב לדברים, ובהודעה משותפת מטעמן נמסר כי ראשי הרשימה – בנט, סמוטריץ' ואיילת שקד, "פועלים ביממה האחרונה במאמצים כבירים במטרה לגבש רשימה אחת חזקה שתייצג נאמנה את הציונות הדתית ואת הימין האידיאולוגי". לצד התעלמות מבן גביר, בשתי המפלגות קראו ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, "להיכנס יחד עמנו למפלגה אחת מנצחת – אסור לבזבז אף קול".

לפי הסקר אתמול בחדשות 12, הימין החדש והאיחוד הלאומי יגרפו ברשימה המאוחדת שישה מנדטים, בעוד שהבית היהודי יקבל ארבעה מנדטים בלבד.

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה