בריאות ותזונה

סובלים מחוסר איזון הורמונלי? כך תעזרו לעצמכם ב-5 צעדים חשובים

ממערכת העיכול ועד למערכת הרבייה: איך חוסר איזון הורמונלי משפיע עלינו, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לעצמנו? כמה עובדות שיעשו לכם סדר בבלאגן, וגם כמה טיפים מועילים במיוחד 

אא

חולשה ועייפות, הזעת יתר, וסת לא סדירה ובעיות של אי-פריון נגרמים לא פעם כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי. 

מה זה חוסר איזון הורמונלי, ומהן ההשלכות שלו על גופנו?

הורמונים הם תרכובות כימיות שמשמשות לתקשורת בין תא אחד או יותר, לתאים אחרים. החשיבות של הימצאותם בגופנו היא גבוהה היות והיא משפיעה בצורה ישירה על כל מערכות הגוף, וכך למשל אם הורמונים חסרים במערכת מסוימת - גם מערכת אחרת תהיה מושפעת מזה. בואו ניקח את בלוטת התריס לדוגמה, שנקראת גם בלוטת המגן. 

בלוטה זו מפרישה הורמונים שאחראיים על קצב חילוף החומרים, על קצב הלב ועל ההתפתחות התקינה של מוח העובר. אם פעילותה של בלוטה זו נפגמת והיא מפסיקה להפריש את ההורמונים החשובים והקריטיים הללו - הגוף מתחיל לשדר מצוקה בצורה של עייפות וחולשה כרוניות ועלייה במשקל. במקרה כזה, לא פעם יוסיף הרופא הורמוני בלוטה חיצוניים שיתגברו את בלוטת התריס. 

 

אז מה אפשר לעשות במצב כזה? לפניכם 8 צעדים חשובים שיחזירו את האיזון אט אט:

 

הצעד הראשון: התרחקו מכעס לסוגיו

מחקרים מראים שלחץ, כעס וחרדות הן אחד הגורמים המתווכים הראשונים שמביאים לשינוי הורמונלי. לא פעם, המרתון של החיים והלחץ שהם מביאים אותנו אליו גורם לנו הנשים לחיות אורח חיים לחוץ במיוחד. השקטה, מנוחה, הימנעות מחרדות וכעס ושמירה על שמחה ורוגע פנימיים - ישמרו על האיזון ההורמונלי. 

 

הצעד השני: התחילו לצרוך אומגה 3

אומגה 3 המופקת משמן דגים משפיעה לא רק על המערכות השונות של גופנו כי אם גם על ייצור ההורמונים, ושמירה על גוף מאוזן מבחינה הורמונלית. 

 

הצעד השלישי: לכו לישון מוקדם יותר

חוסר איזון הורמונלי נגרם בין היתר גם כשישנים פחות משמונה שעות בלילה, אז דאגו לישון שעות מספיקות במהלך הלילה. 

 

הצעד הרביעי: סלקו את הקפאין מהתפריט

בין שלל נזקיו, הקפאין מייצר תנועה מוגברת של הורמונים בבלוטת יותרת הכליה. ייצור מוגבר של הורמונים אף הוא מפר את האיזון הכללי, ופוגע בשלל מערכות בגוף. 

 

הצעד החמישי: התרחקו ממזון מעובד ומטוגן, וממוצרי חלב

המזון המתועש שאנו מכניסים אל גופנו מכיל לא פעם הורמונים שלא רק שאינם תורמים דבר לחיזוק גופנו אלא אף מזיקים לו ומפרים את האיזון ההורמונלי בו. הורמונים אלו יכולים להיות סטרואידים ואנטיביוטיקה שמתווספים לבשר מעובד, שמן צמחי, משקאות מוגזים ואף מוצרי חלב שונים. 

תגיות:איזוןהורמוניםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה