חדשות יהדות

התצפיתניות החילוניות יוצאות למאבק: "מונעים מאיתנו שיעורי יהדות"

בעקבות ההסתה נגד הרבנית שהעבירה שיעורי תורה בחמ"ל של תצפיתניות בדרום - שיעורי התורה הופסקו. אולם כעת מתלוננות התצפיתניות בעצמן ואומרות: "הכתבה שפורסמה שקרית. בגלל קמפיין מטופש של קצין שחצן, אנחנו נפגעות ונשארות בלי השיעורים המעולים. מגיע לנו רוח"

אא

הסערה סביב נושא ה'הדתה' בחמ"ל תצפית בדרום, נמשכת: כזכור, רבנית שהוזמנה לחזק את המוטיבציה של התצפיתניות בבסיס - סולקה בבושת פנים לאחר שקצין מילואים ששירת בבסיס, ראה לנכון להדליף כתבה חסרת שחר דרך אתר 'ווינט', מבלי להיוועץ בגורמים רלוונטיים.

לדבריו, רבנית שמגיעה להעביר לחיילות חילוניות שיעור תורה, מבצעת בכך 'הדתה', והוא דרש כי הצדק ייצא אל האור, וכי הנוגעים בדבר יתנו על כך את הדין. 

בעקבות הסערה שקמה החליט הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, לבטל את השיעור - אך כעת החיילות בעצמן מוחות על השיעור שנלקח מהן, שלא בצדק. 

בראיון לחדשות 0404 סיפרה אחת החיילות כי העובדה שהרבנות הצבאית החליטה לבטל את השיעור, "פוגעת בנו וברבנית הנהדרת, שנטפלים אליה קשות. אנחנו מתות על השיעורים שלה, ועכשיו בגלל קמפיין מטופש של קצין שחצן, אנחנו נפגעות ונשארות בלי השיעורים המעולים. מגיע לנו רוח", כדבריה. 

כך, בזו אחר זו כתבו החיילות את התגובות שלהן למערכת החדשות, וסיפרו כמה שהן אוהבות את הרבנית וכמה טוב מרגישה מי ששומעת את השיעורים שלה. "אף פעם לא הרגשנו סוג של כפייה דתית או משהו ממה שהכתבה מציינת", סיפרה תגובה אחרת. 

לדבריהן, הכתבה סילפה את רגשותיהן האמיתיים של החיילות, וכלל לא סיפרה כמה הביקורים של הרבנית בחמ"ל משמחים ותורמים לאווירה הכייפית ולהעלאת המורל בקרב החיילות. "מה שאת עושה בשבילנו הוא חשוב לא רק לבנות הדתיות אלא גם לחילוניות שלא פחות מתגעגעות לבית. הסיטואציה הזו מיותרת, אבל גם היא תעבור וכולנו מחזקות אותך", כתבה חיילת נוספת. 

מפקדת שגם היא נכחה בשיעוריה של הרבנית כתבה כי הפעילות עם הרבנית הייתה מדהימה עבור הבנות, וכי הן מאוד אהבו אותה וחיכו לשיעוריה. "תמיד היא הייתה מעבירה להן תכנים מעניינים, ואף פעם לא עלו מולי התנגדויות של בנות, שהן לא מעוניינות לשמוע או להיות נוכחות. ראינו כמה אכפת לה מהבנות, והפעילות שלה באמת מדהימה ונותנת הפוגה לבנות מכל השגרה של החמ"ל, ולוח הזמנים הצפוף", היא מסכמת. 

תגיות:שיעורי יהדותחיילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה