חדשות בארץ

רדיפת היהדות נמשכת: מי מנסה למנוע שיעור תורה מתצפיתניות בצה"ל?

שוב רדיפה של היהדות, הפעם על רקע שיעורי תורה שמועברים אחת לשבוע על ידי רבנית - במוצב צבאי על גבול מצרים, שבו משרתות תצפיתניות. "זוהי שערורייה שצה"ל מכניס לבסיסיו נשים דתיות, כדי להעביר לכל החיילות, כולל חילוניות, שיעורי דת ללא כל פיקוח ובקרה"

בסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)בסיס צה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
אא

שוב רדיפה של היהדות, הפעם על רקע שיעורי תורה שמועברים אחת לשבוע על ידי רבנית - במוצב צבאי על גבול מצרים, שבו משרתות תצפיתניות. 

מי שהוציא את הפרשה הזו לתקשורת, ועשה ממנה 'מטעמים' הם לא אחרים מאשר חיילי מילואים ששירתו באותו מוצב. לדבריהם, הרבנית מעבירה שיעור על ענייני דיומא כגון צום ותענית, 'היחס הנכון לפי ההלכה של אישה לבעלה' ועוד - אך התצפיתניות אינן מורשות להביט בה, אלא רק להאזין לה. עיניהן באותה שעה לא יורדות מהמסכים שלפניהן, שמשדרים תמונת מצב בכל רגע נתון, בגדר המערכת. 

לתצפיתניות אסור להיות מופרעות בזמן איוש התפקיד, אך לדברי עדות של אחד החיילים ל'ווינט', "החיילות הופכות לקהל שבוי כי הן לא יקומו באמצע משמרת ויעזבו - אלא ישמעו את תוכן השיעור גם אם זה בניגוד לרצונן".

לדברי צה"ל, הרבנית קיבלה אישור להעביר את שיעור התורה באופן כזה, אך הצעקה שקמה כעת היא מדוע הרבנית נכנסה לחמ"ל - שנחשב לאזור רגיש וסודי. למרות שהחיילים בעצמם העידו כי קצינה בדרגת סגן מלווה את הרבנית לחמ"ל, גורמים בצה"ל פתחו בחקירה וטועני כי הקצינים 'העלימו עין' מעובדה זו, ולא ברור כיצד נתנו לה לקרות. 

לדבריהם מדובר באירוע חמור ביותר, שכן למרות שהרבנית טענה שיש לה סיווג בטחוני ואישור מבכירים בצבא לקיים את הפעילות באופן הזה - גורמים אחרים טוענים שהפעילות שלה אינה מוכרת, וגם אישור הכניסה שלה לבסיס לא היה מוכר לאחראי הגזרה. 

כהרגלו בקודש, נציג ה'פורום החילוני' לא טמן ידו בצלחת, ומיהר להגיד כי "זוהי שערורייה שצה"ל מכניס לבסיסיו נשים דתיות, כדי להעביר לכל החיילות, כולל חילוניות, שיעורי דת ללא כל פיקוח ובקרה. צה"ל מפקיר את החיילות כקהל שבוי בידי מיסיונרים. אישור הכניסה שניתן לאישה על ידי הרב הצבאי הראשי או סביבתו הוא עוד הוכחה לכך שצה"ל נכבש על ידי חבורת רבנים. בקרוב יצטרך צה"ל לשנות את שמו ל'צבא ההדתה לישראל'".

דובר צה"ל בתגובה: "שיעורי המרצה הנ"ל בנושאי דת אושרו על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל, ומתקיימים עבור החיילות המעוניינות בכך בלבד, בתיאום מלא מול המפקדים". 

עם זאת, דובר צה"ל ציין כי הכניסה לבסיס אמנם אושרה, אך הכניסה לחמ"ל היא בניגוד להנחיית הרב הראשי לצה"ל וחקירה צה"לית שנפתחה בנושא, חידדה את הנהלים לטובת הפקת הלקחים. 

תגיות:שיעור תורהרדיפהתצפיתניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה