חדשות בארץ

קורבן נוסף של השפעת – פעוטה כבת שנה וחצי

הפעוטה פונתה לבית החולים קפלן ברחובות במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה, והרופאים נאלצו לקבוע את מותה. מתחילת עונת החורף גבתה השפעת 11 קורבנות

חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

פעוטה כבת שנה וחצי נפטרה הערב (רביעי) בבית החולים קפלן ברחובות, כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת. היא הגיעה לבית החולים במצב אנוש, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה של צוותי מד"א, והרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

בימים האחרונים נפטרו שלושה בני אדם מסיבוכי השפעת. הלל דחבש, צעיר כבן 19 מבנימין, התמוטט ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קשה, לאחר שהיה חולה במשך מספר ימים וטופל במסגרת הקהילה. מצבו הידרדר בבית החולים, והוא נפטר כעבור מספר שעות. נערה בת 14, שסבלה ממחלות רקע, נפטרה מסיבוכי שפעת בבית החולים שיבא בתל השומר. קורבן נוסף של השפעת הוא גבר בשנות ה- 50 לחייו, שנפטר אף הוא בשיבא. מתחילת עונת החורף הנוכחית דווח על 11 קורבנות של מחלת השפעת.

מוקדם יותר היום, איבד תינוק כבן חודש את הכרתו במרפאה בשכונת עין גנים בירושלים. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים הדסה עין כרם בעיר, תוך כדי מאמצי החייאה של צוות מד"א. עם הגעתו, המשיך צוות חדר המיון בהחייאה מתקדמת, לרבות מתן תרופות, עד להשבת דופק וייצוב מצבו. ככל הנראה, ההידרדרות במצבו של התינוק נגרמה כתוצאה משפעת. הוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, ומצבו מוגדר קשה.

לפני כשבועיים דווח, כי ניכרת עלייה משמעותית בפעילות מחלת השפעת. במשרד הבריאות אמרו, כי הפעילות מתבטאת בעלייה בשיעור הפניות למרפאות קופות החולים בשל תחלואה דמוית-שפעת ודלקת ריאות. עוד נמסר, כי על פי הנתונים, אחוז הדגימות החיוביות לשפעת, מסך הדגימות שהתקבלו עד כה מהמרפאות, גבוה מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, קרא לציבור למהר ולהתחסן: "השנה השפעת התחילה יותר מוקדם, והיא עולה בקצב יותר מהיר. התחלואה קשה. יש מה לעשות, לכו להתחסן, זה הדבר הפשוט והבטוח ביותר לעשות".

תגיות:שפעתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה