חדשות בארץ

משרד הבריאות: עלייה משמעותית בתחלואה בשפעת בשבועיים האחרונים

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים חלה עלייה משמעותית בשיעור הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית-שפעת ודלקת ריאות, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "קורא לציבור להתחסן, יש מלאי חיסונים בשפע"

חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בשבועיים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית בפעילות השפעת, כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שני) על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות. הפעילות מתבטאת בעלייה בשיעור הפניות למרפאות קופות החולים בשל תחלואה דמוית-שפעת ודלקת ריאות.

ממשרד הבריאות נמסר, כי העלייה בתחלואה דמוית-שפעת מקדימה בכשבועיים ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

כמו כן, אחוז הדגימות החיוביות לשפעת, מסך הדגימות שהתקבלו עד כה ממרפאות, גבוה מהתקופה המקבילה בשנה שעברה – 22% לעומת 13% מסך הדגימות מתחילת העונה ועד לשבוע האחרון, ו- 44% לעומת 31% לשבוע האחרון בלבד.

עוד עולה מהנתונים הרשמיים, כי זן השפעת הדומיננטי עד כה הוא שפעת A מתת-סוג 1H1N – זן המיוצג בחיסון השפעת. במשרד הבריאות ממליצים לכל מי שלא קיבל עדיין את החיסון, לעשות זאת בהקדם. התחסנות כנגד שפעת מומלצת לכל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה – בהעדר התוויות נגד.

סגן שר הבריאות, חבר הכנסת יעקב ליצמן, אמר: "חיסונים הם הדרך הבטוחה ביותר למניעת מחלות – בבחינת להקדים תרופה למחלה. יש להם תרומה מכרעת לבריאות הילדים והאוכלוסייה בכלל. אני קורא לציבור להמשיך להתחסן במיוחד נגד שפעת. יש מלאי חיסונים בשפע".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי "החיסונים המומלצים כיום במדינת ישראל הינם יעילים ובטוחים ביותר, ומונעים תחלואה, נכות ותמותה. במיוחד כאשר ילד נמצא במסגרות חינוכיות עם ילדים נוספים בשל הצפיפות היחסית, החללים הסגורים ואופי הילדים".

בר סימן טוב ציין כי "שפעת יכולה להסתבך, והציבור נוטה לזלזל בזה. אני מבקש, לכו להתחסן. כך גם תסייעו לנו להוריד את הצפיפות בבתי החולים".

תגיות:שפעתחיסוןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה