חדשות בארץ

ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס ליד נתב"ג – ברטה שוורץ

שוורץ, ילידת ישראל, התגוררה בעשרות השנים האחרונות בארצות הברית. בתאונה נהרגו גם יוסף קהלני, בן 79, והיילי ורנברג, בן 35. שמה של ההרוגה הרביעית טרם הותר לפרסום

זירת התאונה (צילום: פלאש 90)זירת התאונה (צילום: פלאש 90)
אא

ברטה שוורץ, בת 71, היא ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס הקטלנית שאירעה שלשום (ראשון) בצומת בדק בכביש 40, סמוך לנתב"ג. אתמול הותרו לפרסום שמותיהם של שני הרוגים נוספים – יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה, והיילי ורנברג, בת 35 מירושלים. ההרוגה הרביעית בתאונה היא עובדת זרה; שמה טרם הותר לפרסום.

שוורץ, שנולדה בישראל, התגוררה במשך עשרות שנים בפילדלפיה שבארצות הברית. היא הגיעה לביקור בארץ יחד עם בעלה, ברוך, שהיה עמה על האוטובוס. הוא ישב מאחוריה, ונפצע בתאונה.

בנוסף לבעלה,  הותירה שוורץ אחריה שתי בנות ובן וארבעה נכדים. "מה שהכי כואב זה שבעוד שבועיים צריך להיוולד הנכד לבן שלנו, והיא כל כך ציפתה לזה", אמר הבעל ל- ynet. "היא לא הייתה בארץ תשע שנים, ובשבילה הביקור הזה היה מאוד משמעותי".

"יותר מחצי שעה צעקתי 'איפה היא, איפה היא'. היא הייתה מתחת לבטון. אני זוכר שיצאתי החוצה ואני צועק 'תביאו מכבי אש, אשתי מתחת לבטון'", הוסיף שוורץ בכאב. הוא סיפר, כי עלו לאוטובוס לאחר ביקור בכותל המערבי: "היא אמרה שהיא חייבת להיות בכותל, והיא הייתה מאושרת שהיא בכותל. אחרי זה הלכנו לאכול ברובע היהודי, והיא הייתה מאושרת מאוד. בדרך חזרה ראינו את חב"ד בתחנה מרכזית מדליקים נרות חנוכה, והיא התרגשה וצילמה את זה ונהנתה מהמוזיקה".

התאונה הקשה התרחשה, כאשר נהג אוטובוס אגד בקו 947 מירושלים לחיפה סטה, מסיבה לא ברורה, מנתיב הנסיעה והתנגש בטרמפיאדה מבטון. בנוסף לארבעת ההרוגים, נפצעו בתאונה 14 בני אדם. שתי פצועות במצב קשה הועברו לבית החולים שיבא בתל השומר. 12 פצועים במצב קל פונו לבתי החולים אסף הרופא, בלינסון והשרון.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרו של נהג האוטובוס, אלכסנדר לייבמן, עד ליום חמישי. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות, בנהיגה בקלות דעת ובסטייה מנתיב. במהלך חקירתו אמר הנהג, כי אינו יודע להסביר מדוע סטה מהנתיב: "אני עדיין בהלם", אמר לחוקרים. בחקירה הראשונה שערכה חברת אגד התברר, כי האוטובוס עבר בשבוע שעבר בהצלחה בדיקת בטיחות.

תגיות:תאונת דרכיםקו 947

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה