חדשות בארץ

"מהלך תקדימי": ארדן הוציא צו אישי נגד "מושל ירושלים" של הרשות הפלסטינית

במהלך ראשון מסוגו, הוציא השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, צו אישי האוסר על פעילותו של עדנאן עית, שמונה באופן אישי על ידי אבו מאזן לתפקיד "מושל ירושלים" של הרשות הפלסטינית. ארדן: "אמשיך לפעול בתקיפות כנגד כל מי שמנסה לערער על ריבונותנו בירושלים"

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הוציא אמש (שני) צו אישי האוסר על פעילותו של עדנאן עית, מי שמוגדר על ידי הרשות הפלסטינית כ"מושל ירושלים". עית הובא למשטרת מחוז ירושלים, שם נמסר לו הצו המגביל את פעילותו.

עית הינו אזרח ישראלי, ובשנת 2018 מונה באופן אישי על ידי יו"ר הרשות, אבו מאזן, לתפקיד "מושל ירושלים". מאז מינויו, הוא החל לגלות מעורבות בקיום אירועים שונים ובמימון פרויקטים שונים, חלקם נאסרו על ידי השר לביטחון הפנים, ובגין חלקם הוא נחקר. בין היתר, נחקרה מעורבותו בפרשת חטיפתו של סוחר הקרקעות עיסאם עקל, אזרח ישראל-אמריקני שנחטף על ידי הרשות הפלסטינית והוחזק באופן בלתי חוקי במעצר במשך תקופה ארוכה, עד לשחרורו בעקבות מעורבות אמריקנית.

במשרד לביטחון הפנים הסבירו, כי הוצאת הצו האישי נגד עית מהווה מהלך תקדימי. בשונה מהגבלה או איסור על קיום אירועים, כפי שנעשה עד כה, הצו הנוכחי מכוון לאדם בשל תפקידו ומעשיו בשם הרשות הפלסטינית בשטח מדינת ישראל, ואוסר עליו לקיים פעולות מטעם הרשות או במימונה.

בעקבות הוצאת הצו נגד עית, אמר ארדן: "אמשיך לפעול בתקיפות כנגד כל מי שמנסה לערער על ריבונותנו בירושלים. הרשות הפלסטינית פועלת בכל דרך כדי לייצר אחיזה בבירתנו, והוצאת הצו האישי הוא צעד נוסף במאבק החשוב הזה". ארדן הוסיף, כי בימים אלו הוא מקדם חוק הקובע עונש של 5 שנות מאסר על פעילות לא חוקית מטעם הרשות הפלסטינית בתוך שטח מדינת ישראל: "אנו חייבים לפעול בנוקשות כדי להרתיע גורמים עוינים הפועלים כנגד ישראל מתוך ירושלים".

תגיות:גלעד ארדןהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה