חדשות בארץ

היועמ"ש: "לא הגיוני ששי ניצן וליאת בן-ארי מסתובבים עם מאבטחים"

מנדלבליט, שגינה את קריאתו של נתניהו "לחקור את החוקרים", הדגיש כי פרקליטות המדינה, כמו גם משרד הייעוץ המשפטי לממשלה, לא נמצאת בעימות עם ראש הממשלה או עם מי משרי הממשלה. היועמ"ש לאנשי הפרקליטות: "חש זכות גדולה על העבודה המשותפת אתכם. אתם יכולים להיות גאים על היותכם חלק ממערכת חשובה, מפוארת, אחראית, ממלכתית, מערכת שלא יודעת מורא, אלא את מוראו של הדין"

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס הערב (שלישי) למתקפות נגד מערכת אכיפת החוק, בעקבות החלטתו להגיש שלושה כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני שומע איומים, אני שומע שקרים, אני שומע הכפשות חסרות בסיס, זה מזעזע", אמר מנדלבליט באירוע הפתיחה של ההשתלמות השנתית של פרקליטות המדינה באילת.

מנדלבליט, שגינה את קריאתו של נתניהו "לחקור את החוקרים", הדגיש כי פרקליטות המדינה, כמו גם משרד הייעוץ המשפטי לממשלה, לא נמצאת בעימות עם ראש הממשלה או עם מי משרי הממשלה. "אנחנו גוף ממלכתי של המדינה, פועלים מטעמה ובשמה, ומייצגים אותה בערכאות", אמר. "פרקליטות המדינה היא חומת המגן של מדינת ישראל מפני הפשיעה והשחיתות השלטונית, מפני פגיעה בזכויות אדם, מפני ניצול לרעה של כוח השררה, ומפני מצב בו 'לית דין ולית דיין'". עם זאת, הוא הוסיף כי "למרבה הצער, הגישה הממלכתית והאחראית שבה אנו נוקטים ושעליה נקפיד לשמור, לא תמיד מאפיינת גורמים אחרים". לדבריו, "אני שומע ביטויים שאין להם מקום בשיח הציבורי – שמכוונים כלפי מערכת אכיפת החוק, וכלפי בכירים מסוימים בתוכה"

היועמ"ש התייחס בנוסף למתקפה האישית שנמתחה נגד פרקליט המדינה שי ניצן ונגד התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי: "שי ניצן הוא משרת ציבור בכל רמ"ח אבריו. הוא משפטן מעולה. הוא אדם ישר והגון. ליאת בן ארי, כשמה כן היא – בת למשפחת האריות. היא לוחמת אמיתית. רואה נגד עיניה את שלטון החוק, ואותו בלבד. העובדה ששי וליאת מסתובבים עם מאבטחים רק בגלל שמילאו את תפקידם – היא בלתי מתקבלת על הדעת".

פרקליט המדינה, שי ניצןפרקליט המדינה, שי ניצן

מנדלבליט פנה לאנשי הפרקליטות: "חבריי היקרים, אני חש זכות גדולה על העבודה המשותפת אתכם. אתם יכולים להיות גאים על היותכם חלק ממערכת חשובה, מפוארת, אחראית, ממלכתית, מערכת שלא יודעת מורא, אלא את מוראו של הדין, מערכת ששמה לנגד עיניה את שלטון החוק, את האינטרס הציבורי, ואת טובתם של אזרחי המדינה. אני גאה בכם על כך".

ביום חמישי פרסם היועץ המשפטי לממשלה את כתב האישום נגד נתניהו, בו הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 ו-2000. מנדלבליט אמר לאחר פרסום ההחלטה כי קיבל את ההכרעה "בלב כבד אך בלב שלם". לדבריו, "אכיפת החוק איננה נתונה לבחירה. זה לא עניין של ימין או שמאל. זה לא עניין של פוליטיקה. זוהי החובה המוטלת עלינו, אנשי מערכת אכיפת החוק".

לאחר הפרסום השתלח ראש הממשלה ביועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה, ואמר כי "אנחנו עדים לניסיון של הפיכה שלטונית נגד ראש הממשלה". הוא הוסיף כי "זו תפירת תיקים. תופרים פה חליפה מיוחדת רק בשבילי", והאשים את היועמ"ש בכך ש"נכנע" ללחץ מצד פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטים אחרים. "צריך להיות עיוור כדי לא לראות שמשהו לא טוב קורה אצל חוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות", אמר נתניהו.

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה