חדשות בארץ

הפיגוע בברקן: אם המחבל נידונה ל- 18 חודשי מאסר

אמו של המחבל, שביצע באוקטובר 2018 את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, נידונה ל- 18 חודשי מאסר בפועל, וחויבה בתשלום פיצויים למשפחות הקורבנות בסך 40,000 שקלים. בפיגוע נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד הי"ד

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי בסאלם שבשומרון גזר היום (שלישי) 18 חודשי מאסר בפועל על אמו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע באוקטובר 2018 את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו קים לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד. האם, ופאא נעאלווה, הורשעה בחודש מאי באי מניעת פשע. בנוסף לעונש המאסר שהושת עליה, היא חויבה גם בתשלום קנס בסך 5,000 שקלים ובתשלום פיצויים למשפחות הקורבנות בסך 40,000 שקלים.

על פי כתב האישום, אם המחבל ידעה כי בנה מחזיק בנשק ושמעה אותו מתאמן בו סמוך לביתם. בנוסף, כשבועיים לפני הפיגוע הוא ציין בפניה כי מאס בחייו וכי הוא מתכוון לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". המחבל הזהיר את אמו כי הצבא עלול לחפש בביתם, והיא עדכנה על כך את בעלה. היא ניסתה להזהיר את בנה, אך לא מסרה על כוונותיו לאף גורם ולא פעלה באופן סביר למנוע את הרצח.

בדיון היום, אמרה נשיאת בית המשפט הצבאי כי ישנה חשיבות רבה לדיווחי בני משפחה על כוונות קרוביהם לבצע פיגוע: "הנאשמת חשדה באופן ממשי וסובייקטיבי כי בנה יבצע פיגוע, ולא פעלה בצורה הנדרשת בדין על מנת למנוע את הפיגוע המתוכנן". בהחלטת ההרשעה בחודש מאי, כתבה השופטת כי "ערך חיי אדם גובר במקרה כזה על קשרי המשפחה".

כזכור, כתבי אישום נוספים הוגשו נגד אחיו ואביו של המחבל. האב מואשם בעבירות של אי מניעת עבירה ושיבוש הליכי משפט. האח, אמג'ד נעאלווה, הורשע בחודש יולי באי מניעת החזקת נשק ובשיבוש הליכי חקירה, אך זוכה מעבירה של אי מניעת הפיגוע. חודש לאחר מכן נגזרו עליו שנת מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי. השופטת הצבאית, רב-סרן רינת לוי מוסקוביץ', קבעה כי הוא ידע שאחיו מחזיק בנשק בניגוד לחוק, וכי לא פעל בכדי למנוע את המשך החזקת הנשק. עוד נקבע, כי ביום הפיגוע הוא הורה לאשתו להוציא את כרטיס הזיכרון ממצלמות האבטחה בביתם, וזאת על מנת לפגוע בהליכי החקירה.

לאחר הדיון היום בבית המשפט, עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את משפחות הנרצחים, אמר כי "גזר הדין חוטא למה שקבעה ערכאת הערעור במשפטו של אח המחבל, שיש להחמיר בענישה. אח המחבל, שהורשע בעבירה פחותה בהרבה מעבירת אי מניעת פיגוע, קיבל בערעור עונש מאסר של שנתיים בפועל. אנו נבקש שהתביעה הצבאית תערער על קולת העונש, ותבקש להכפיל ולשלש את הענישה".

חודשיים לאחר שביצע את הפיגוע בברקן, ב- 13 בדצמבר 2018, חוסל המחבל על ידי כוחות הביטחון, בתום מצוד ארוך שכלל פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת. כוחות צה"ל, הימ"מ והשב"כ הגיעו לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם, בו הסתתר. מהחקירות שניהל השב"כ עלה כי המחבל מתכונן לבצע פיגוע נוסף. נעאלווה היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין הכוחות הוא נהרג.

תגיות:טרורהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה