חדשות בארץ

תל אביב: מאות הפגינו נגד החלטת מועצת העיר לאשר תחבורה ציבורית בשבת

מאות בני אדם – דתיים וחרדים, מסורתיים וחילוניים – הפגינו בסמוך לבניין עיריית תל אביב, בשעה שחברי מועצת העיר אישרו ברוב קולות להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים

  • י"ד חשון התש"פ
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

כ- 300 בני אדם השתתפו אמש (שני) בעצרת למען השבת, שנערכה בסמוך לבניין עיריית תל אביב, וזאת בעת שמועצת העיר התכנסה על מנת לאשר את הפעלתה של תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים. חברי המועצה אישרו את ההחלטה ברוב של 19 תומכים מול 6 מתנגדים.

בהפגנת המחאה – שכוונה במיוחד לשעת ההצבעה – נטלו חלק דתיים וחרדים, מסורתיים וחילוניים. המשתתפים נשאו שלטים, עליהם נראו תמונות של ראשי הציונות החילונית, וציטוטים שלהם בהם קבעו כי שמירת קדושתה של השבת מהווה ערך לאומי, וכי פגיעה בערך זה מהווה פגיעה באומה כולה. בין היתר הובאו דבריהם של המשורר חיים נחמן ביאליק, אחד העם וברל כצנלסון, וכן קריאתו המפורסמת של מאיר דיזנגוף, ראש העיר הראשון של תל אביב, לשמור את השבת במרחב הציבורי.

משתתפי העצרת נקטו בדרך מחאה ייחודית, כאשר בחרו לשיר יחד שירי שבת. חלק מתושבי העיר, שעברו במקום, הצטרפו לשירה.

אלי פרג'י, אחד התושבים שהשתתף במפגן, אמר: "אני, כמו רבים אחרים כאן, אינני חובש כיפה, אך אני מאמין שעלינו לשמור על הזהות של המדינה שלנו. הדבר שאנו מחפשים היום יותר מכל הוא אחדות. השבת, במיוחד בהיבט הציבורי שלה, היא בעיניי מה שמאחד אותנו כעם".

עיריית תל אביב-יפו עומדת בראש החץ של רשויות מקומיות באזור המרכז, המתכננות להפעיל מערך היסעים ציבורי בשבתות ובחגים. על פי התוכנית, המערך יכלול 7 קווי מיניבוסים, שינועו במרחב גוש דן בתדירות של חצי שעה ובפריסה של כ- 300 תחנות. עד כה הצטרפו לתוכנית עיריות רמת השרון, גבעתיים וקריית אונו. ועדת הכספים של עיריית תל אביב-יפו אישרה תקציב ראשוני עבור התוכנית בסך 1.5 מיליון שקלים. על פי ההערכות, העלות השנתית להפעלת המערך התחבורתי מסתכמת בכ- 12.5 מיליון שקלים, שכאמור יגיעו מהקופה הציבורית. במקביל, עיריית רמת גן מתכוונת להמשיך בהפעלת מערך הסעות עצמאי בשבתות, שאושר כבר בחודש יולי.

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה