חדשות בארץ

שוחרר תושב אשקלון שנעצר בחשד להסתה חמורה נגד ראש הממשלה

השופט שלל מהחשוד בהסתה לרצח של ראש הממשלה גישה לפייסבוק למשך חודשיים, והוצא נגדו צו הרחקה מבית ראש הממשלה למשך 180 ימים, נוסף לערבון בסך 5,000 שקל. סנגורו: "הוא אדם בשולי החברה לא שייך לשום ארגון או קבוצה. הוא מעולם לא סיכן אף אחד וחי מ-2,000 שקלים בחודש ולא עובד כ-18 שנה"

צילום מסך מתוך הפרופיל שפרסם את דברי הנאצה​צילום מסך מתוך הפרופיל שפרסם את דברי הנאצה​
אא

צבי סבג, תושב אשקלון בן ה-55 שנעצר שלשום (שלישי) בגין הסתה חמורה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו, שוחרר הערב (חמישי) לביתו. במהלך הדיון קיבל בית משפט השלום בראשון לציון את דרישת המשטרה, וקבע כי סבג לא יוכל להשתמש בפייסבוק במשך חודשיים, והוציא נגדו צו הרחקה מבית ראש הממשלה למשך 180 ימים. בנוסף, השופט קבע כי החשוד ישלם 5,000 שקל כהתחייבות לעמידה בתנאים, ואדם נוסף יצטרך לערוב לו בסכום דומה.

אתמול האריך בית משפט את מעצרו ביממה, וקבע כי מחומר הראיות עולה חשד סביר לביצוע עבירה. המשטרה ייחסה לחשוד עבירת הסתה לאלימות, שהעונש המרבי בגינה הוא חמש שנות מאסר.

לפי המשטרה, סבג פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק, תחת השם 'צביקה סבג', הקורא למשטרת ישראל לכוון את התנועה להלוויית ראש הממשלה, רעייתו ובנו, ובשל כך נפתחה חקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שאנשיה עצרו שלשום את החשוד בשעות הבוקר. חקירת המשטרה נמשכת. סבג סירב לענות לשאלות החוקרים, ובחקירתו הכחיש כל קשר למיוחס לו.

השופט גיא אבנון אמר כי "היה לו נוח להשיב על שאלות שהיו נוחות לו אבל בחר לשמור על זכות השתיקה בשאלות אחרות שלא היה לו נוח לענות עליהם. מה שמעיד שהחשוד הבין מה קורה בחקירה. לא הייתה פגיעה בזכויות של החשוד". עוד הוסיף השופט כי בקשת המשטרה למעצר של יממה היא מידתית וכי החשד התחזק".

סנגורו של סבג אמר כי "הוא אדם בשולי החברה לא שייך לשום ארגון או קבוצה. הוא מעולם לא סיכן אף אחד וחי מ-2,000 שקלים בחודש ולא עובד כ-18 שנה. אינני סבור שהוא לוקה במחלת נפש".

מעצרו התרחש בעקבות פניית ראש הממשלה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בבקשה כי יורה על פתיחה מיידית של חקירה נגד הגולש, שבתמונת הפרופיל שלו מופיעה תמונתו של ראש הממשלה ולצידה חבל תלייה. בסטטוס הפרופיל נכתב כי המשתמש "שונא שנאת מוות את בנימין שרה ויאיר נתניהו ואת כל מי שמשתף איתם פעולה". בעקבות התלונה, פתחה יחידת הסייבר של לה"ב 433 בבדיקה מיידית, ובמקביל הודיעה פייסבוק על מחיקתו של החשבון המסית.

באחד מהפוסטים שוגר איום ישיר כלפי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו: "אם תרגיש לא טוב בהמשך אל תפנה לבית חולים. אלו סימנים פיזיים שמסמנים את מותך והסתלקותך מהעולם הזה. אחלה רופא לא יוכל לעצור את התהליך הזה".

תגיות:הסתה ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה