חדשות בארץ

בישראל מאשרים: שני העצורים הירדנים ישוחררו עד סוף השבוע

ימים לאחר הודעת עמאן על החזרת שגרירה בישראל בשל חוסר ההיענות של ישראל לדרישתה לשחרר את שני אזרחיה, שר החוץ הירדני טען היום כי כבר השבוע ישוחררו השניים. בשעות אלה שוהה ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, בירדן, ומקיים שיחות עם מקביליו, וייתכן כי הושגה בסכמה בין הצדדים. בלשכת ראש הממשלה לא נמסרה התייחסות, אולם גורמים רשמיים בישראל אישרו את הדברים

העצורים הירדנים בישראל העצורים הירדנים בישראל
אא

לאחר שעמאן החזירה את שגרירה בישראל להתייעצויות בעקבות משבר העצורים הירדנים בישראל, היום (שני) הודיע שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, כי ישראל תשחרר השבוע את שני אזרחיה העצורים מאז אוגוסט. "היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן מרעי ישובו הביתה לפני סוף השבוע", הודיע א-ספדי בחשבון הטוויטר שלו. "ממשלת ירדן פעלה מהיום הראשון לשחרורם בהתאם להנחיות המלך עבדאללה, זאת תוך כדי נקיטת כל הצעדים הנדרשים להשיבם בשלום", הוסיף. זמן קצר לאחר מכן דיווחה גם סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה על שחרורם.

במקביל, גורמים רשמיים בישראל אישרו כי שני העצורים הירדנים, היבא אללבדי ועבד א-רחמן מרעי, ישוחררו כ"מחווה של רצון טוב". לפי דיווח בחדשות 12, בשעות אלה שוהה ראש המטה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, בירדן, ומקיים שיחות עם מקביליו, וייתכן כי הושגה בסכמה בין הצדדים. בלשכת ראש הממשלה לא נמסרה התייחסות.

ביום שלישי הודיע שר החוץ הירדני על החזרת השגריר בישראל, רסאן אל-מג'אלי, להתייעצות. בהודעתו הובהר כי בשל חוסר ההיענות של ישראל לדרישת עמאן לשחרר את שני אזרחיה, העצורים, לטענתו, "בצורה לא חוקית ולא אנושית", החליטה הממלכה להחזיר את השגריר להתייעצות כ"צעד ראשוני". לפי א-ספדי, "ישראל נושאת באחריות המלאה לשלומם של אזרחינו ונמשיך לפעול בכל האמצעים הדיפלומטיים, החוקיים והמדיניים כדי להבטיח את חזרתם למולדתם".

שני האזרחים הירדנים, היבא אללבדי ועבד א-רחמן מרעי, עצורים במעצר מנהלי מאז חודש אוגוסט בחשד לעבירות ביטחון.

הרשויות בישראל חושדות כי אללבדי קיימה קשרים עם ארגון חיזבאללה, ששלח אותה, לטענתם, לגדה המערבית כדי לגייס סוכנים. היא נעצרה באוגוסט במעבר אלנבי כשהייתה בדרכה לג'נין בחשד לעבירות ביטחוניות, והיא נחקרה במשך יותר מחודש בשירות הביטחון הכללי ומשך כל החקירה כפרה בחשדות נגדה. מאז הוצא נגדה צו המעצר המנהלי, שמתיר לרשויות להחזיק אותה ללא שהוגש כתב אישום נגדה וגיבויו בראיות, היא מסרבת לאכול אך צורכת נוזלים ומלח. לפני כמה ימים היא חשה ברע ופונתה לבית החולים, ובהמשך הוחזרה לבית המעצר קישון. בתחילת השבוע היא אושפזה שוב, ובבית החולים אמרו כי לא חלה הידרדרות במצבה.

מרעי נעצר בעת שהיה בדרכו לחתונה משפחתית. לפי כלי תקשורת ערביים, הצעיר, שלפי ירדן חולה בסרטן עוד מ-2010, היה אמור לעבור שימוע ב-23 באוקטובר, ואיים גם הוא כי אם לא ישוחרר לאחריו הוא יפתח בשביתת רעב.

תגיות:ירדןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה