חדשות בארץ

"נחבר בין כל חלקי החברה בישראל": ח"כ אבוטבול נאם לראשונה, גנץ בירך

בנאום מתובל בדברי חז"ל ורבותינו, חידד חבר הכנסת החדש מטעם סיעת ש"ס את הצורך החיוני באחדות השורות: "כשם שפרצופיהם של זה שונים אחד מרעהו, ואנו מקבלים זאת בהבנה, כך עלינו לקבל בהבנה את זה שדעותיהם של בני אדם שונים זו מזו"

  • כ"ט תשרי התש"פ
אבוטבול במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אבוטבול במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע המבוי הסתום במגעים להרכבת הממשלה, חבר הכנסת החדש מטעם ש"ס, משה אבוטבול, נאם הערב (שני) לראשונה במליאת הכנסת, וקרא לצדדים לפעול לאחדות העם. בסיום נאומו מיהר יו"ר כחול לבן בני גנץ ללחוץ את ידו ולברכו.

"אנו נמצאים כיום במדינה בתקופה כלל לא פשוטה", אמר אבוטבול בפתח נאומו. "השסע בחברה הישראלית גואה וכמאמר חז"ל במסכת סוטה דף מט 'והאמת נעדרת', ויש שפירשו – האמת נעשית עדרים עדרים, כל קבוצה נהפכת לעדר של דעות וכל מגזר נאבק על דעותיו ועמדותיו הנראות לו כהכי צודקות.

"מצב זה אינו חדש ליהדות הצרופה", ציין הח"כ הטרי, "חז"ל כבר גילו לנו, במסכת ברכות דף נ"ח, ש'כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהן שונות'. וידע היטב לחדד זאת הרבי מקוצק בהסבר נפלא – שכשם שפרצופיהם של זה שונים אחד מרעהו, ואנו מקבלים זאת בהבנה, כך עלינו לקבל בהבנה את זה שדעותיהם של בני אדם שונים זו מזו.

"עלינו בחברה הישראלית לדעת להכיל זה את זה ולדעת שאחרי הכול, בני עם אחד אנו, ולכבד כל אדם, כמאמר חז"ל על מה שקראנו בתורה בשבת האחרונה על בריאת ד' את האדם 'חביב אדם שנברא בצלם'".

הוא הדגיש: "חובתנו היא לחבר את כל חלקי החברה בישראל, ודווקא בשעה זו שאין איש יודע כיצד תסתיים, אם תסתיים בכלל, מלאכת הרכבת הממשלה".

אבוטבול, שנכנס כמספר 8 בסיעת ש"ס, הזכיר כי נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, "שבקול כואב ומשתנק אמר ברור, שהוא ככהן בעת נשיאת כפיים כל בוקר, מברך ומתפלל על כל עמו ישראל באהבה. כן כן, גם על מר יאיר לפיד ואביגדור ליברמן".

"והביא בדבריו את דברי הפוסק הגדול מרן החזון איש שהמשיל את אותם אלו, שלא למדו ושנו בדרך התורה 'לתינוקות שנישבו' שקשה לבוא אליהם בטענות על דרכם ועלינו לקרבם. חשוב לחבר את כולם לעשייה הברוכה", חתם אבוטבול את דבריו וזכה לתשואות מכל חלקי הבית.

תגיות:בני גנץמשה אבוטבולבחרות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה