חדשות יהדות

מגיעים מחו"ל כדי להצביע בבחירות? קבלו את הבטחתו הנדירה של הרב קנייבסקי

הרב קנייבסקי בהבטחה נדירה לתושבי חו"ל שיטרחו להגיע לישראל, ויצביעו עבור המפלגות החרדיות

  • ט"ו אלול התשע"ט
הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, בירך את הישראלים תושבי חו"ל, המקשיבים להוראתו ומגיעים לישראל כדי להצביע בבחירות הקרובות, בכך ש"יזכו לכסף". ברכה די נדירה בלקסיקון של הרב קנייבסקי.

הרב שמואל ברוך גנוט, תלמידו המובהק של הרב קנייבסקי, התייחס לשאלתו של הרב רבינוביץ: "מדוע הרב קנייבסקי בחר לברך אותם דווקא בכסף?", והשיב את התשובה הבאה:

"כידוע, מרן שליט"א סומך תמיד תמיד את ברכותיו על מרחבי הש"ס והמדרשים, והלא זאת גמרא ערוכה במסכת שבת (קיט, א): 'בעא מיניה רבי מרבי ישמעאל ברבי יוסי: עשירים שבארץ ישראל במה הן זוכין? אמר לו: בשביל שמעשרין, שנאמר עשר תעשר – עשר בשביל שתתעשר. שבבבל במה הן זוכין? – אמר לו: בשביל שמכבדין את התורה, ושבשאר ארצות במה הן זוכין? אמר לו: בשביל שמכבדין את השבת'".

מוסיף הרב גנוט ומסביר: "מדברי הגמרא עולה באופן ברור ששבני חו"ל זוכים לעשירות בזכות שמכבדים תורה ושבת, ופשוט לרב קנייבסקי שאלו שיטרחו ויטוסו מחו"ל לארץ ישראל כדי להצביע למפלגות החרדיות בבחירות, יש בזה כבוד התורה וכבוד השבת, ולכן פשוט לו שיזכו לעשירות".

נוסף על כך, הבוקר פורסם ב'יתד נאמן' דברי הרב קנייבסקי, לפיהם המצביעים עבור המפלגות החרדיות "יזכו לבנים צדיקים, ולכתיבה וחתימה טובה בספרן של צדיקים גמורים".

תגיות:בחירותהרב קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה