חדשות בארץ

השר כץ: נתניהו היה חייב לציית להוראות השב"כ ולהתפנות מהבמה

בכירים בליכוד הגנו על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הביקורת שנמתחה עליו לאחר פינויו מהבמה מאשדוד בעת האזעקות שנשמעו באשדוד ובאשקלון

השר ישראל כץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)השר ישראל כץ (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

בכירים בליכוד הגיבו הבוקר (רביעי) על הביקורת שנמתחה אמש במערכת הפוליטית על ראש הממשלה בנימין נתניהו ומדיניותו מול ארגוני הטרור, וזאת בעקבות פינויו מהבמה במהלך כנס באשדוד בעת ירי הרקטות מעזה והאזעקות שנשמעו באשקלון ובאשדוד.

שר החוץ ישראל כץ, שהשתתף בכנס, אמר כי "ראש הממשלה הוא אישיות מאובטחת. הוא חייב לציית להוראות השב"כ, שמפעיל נהלים קבועים וחייב לפנות אותו לחדר המוגן. אין לו שום שיקול דעת, על כך מבוסס כל מערך האבטחה". בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב', הוסיף כץ: "אני עצמי כאישיות מאובטחת ביקשתי להישאר, אבל נתקלתי בסירוב מוחלט ונלוויתי לראש הממשלה. הוא קיים בקור רוח שיחות טלפון לגורמים הנוגעים בדבר כדי להתעדכן, ואחר כך חזר לבמה".

"ייתכן שחמאס מצטרף לאבו מאזן ולציר האיראני, כשהוא רוצה לפגוע בסיכויים של נתניהו להיבחר", טען שר החוץ. "חמאס נושא באחריות לכל ירי מעזה, ואתמול מטוסי חיל האוויר תקפו ופגעו ב- 15 מטרות חמאס".

כץ ציין כי בתקופה האחרונה ניתן לזהות "מעורבות איראנית הולכת וגוברת בעזה – באמצעי לחימה, במימון, בהדרכה, בהכוונה". הוא הבהיר כי "ישראל לא תוכל לאפשר מציאות של הפיכת עזה למוצב איראני. זה יחייב אותנו, בעיתוי ובדרך שנבחר, לצאת למערכה מול עזה, שבה תחוסל צמרת ארגוני הטרור, ירוסק הכוח שלהם. לאחר מכן – כפי שאני אומר זמן רב – צריך לצאת למהלך של היפרדות אזרחית".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר, שהיה אף הוא באירוע באשדוד, שיבח את התנהלותו של נתניהו. בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', אמר דיכטר: "אני חושב שזה היה ירי מכוון לאשדוד, במטרה ליצור מבוכה סביב הופעתו של ראש הממשלה באירוע. הירי היה ממש ברגע שהוא עלה לבמה. בסופו של דבר, המאבטחים עשו את עבודתם נאמנה ולא אפשרו לו להתלבט. אבל שנייה לפני שהוא ירד מהבמה, הוא עשה דבר מקצועי, מבצעי אבל בעיקר מנהיגותי כשהורה לקהל להתפנות בשקט, ואז ירד".

דיכטר הוסיף ומתח ביקורת על מועמד מספר 4 ברשימת כחול לבן, גבי אשכנזי, שבעת האזעקות היה בכנס בחירות באשקלון, אך המשיך לשאת את דבריו: "רמטכ"ל לשעבר עומד באשקלון בזמן שיש אזעקה ואומר 'אנחנו לא מתפנים'. אני תושב אשקלון, ויודע היטב איזו הפקרה יש באמירה הזו לאנשים שסומכים על שיקול הדעת של רמטכ"ל לשעבר, חושבים שאתה יודע דברים שהם לא יודעים ואומר להם 'תישארו, לא יקרה שום דבר'. זה בדיוק ההבדל בין מנהיג כמו נתניהו, שמבין דבר או שניים בלקיחת סיכונים, לבין אמירה פופוליסטית".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין השווה אף הוא בין תגובותיהם המיידיות של נתניהו ואשכנזי לאזעקות שנשמעו בדרום. "ההתנהגות של ראש הממשלה והנוכחים באירוע הייתה בהתאם להוראות של פיקוד העורף", אמר בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "צריך להתנהג בהתאם לכל ההוראות, ולזכור שאתה גם דוגמה אישית ולא לשחק אותה גיבור מול המצלמות. מכל הסרטונים שראיתי, אף אחד לא איבד את העשתונות, ראש הממשלה נהג בצורה הכי נכונה שיכולה להיות בנסיבות האלה". אדלשטיין ציין כי לא היה באירוע בו השתתף אשכנזי, אולם הוסיף: "אסור לשכוח שאתה גם מסכן את כל אלה שלא נעים להם להיות פחות גיבורים ולרדת למרחב המוגן".

בהתייחסו למדיניות הדרושה מול ארגוני הטרור ברצועה, טען אדלשטיין כי יש צורך ב"טיפול שורש" לבעיה: "העיתוי הוא בידיים שלנו, הוא יימצא. יש כל מיני מרכיבים שצריך להשלים, על מנת שהתגובה שלנו תהיה לא רק ספורדית אלא טיפול אמיתי. הבעיה היא שלטון של ארגון טרור על אוכלוסייה של 2 מיליון איש, ואנחנו מתנהלים מול המציאות הזו. בסופו של דבר, יהיה גם טיפול שיאפשר שקט ארוך ורציני לתושבי הדרום".

אמש, בשעה 21:06, הופעלו אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי הרקטות, תקפו מטוסי חיל האוויר במהלך הלילה כ- 15 יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה ובמרכזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור ומנהרת טרור התקפית.

תגיות:הליכודישראל כץיולי אדלשטייןאבי דיכטרבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה