חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף 15 יעדי טרור ברצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה ובמרכזה, וזאת בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל. במערכת הפוליטית הגיבו בסערה על התמונות, בהן נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו מורד מהבמה בכנס באשדוד במהלך אזעקת צבע אדום

רצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)רצועת עזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) כ- 15 יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה ובמרכזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור ומנהרת טרור התקפית. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות אמש מהרצועה לעבר אשדוד ואשקלון. "צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל, ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה", נמסר מדובר צה"ל.

אמש, בשעה 21:06, הופעלו אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בכנס פוליטי של הליכוד באשדוד. המאבטחים של נתניהו הורידו אותו מהבמה והובילו אותו למרחב מוגן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במערכת הפוליטית הגיבו בסערה על התמונות שהגיעו בשידור ישיר מאשדוד, בהן נראה נתניהו יורד מהבמה. מספר 4 ברשימת כחול לבן, גבי אשכנזי, היה בעת האזעקות בכנס באשקלון, אך המשיך לשאת את דבריו: "יש עכשיו כנס של ראש הממשלה באשדוד. היה כנס", אמר. "אנחנו לא מפחדים. אני לא מפחד, לא מחמאס ולא מחיזבאללה. זאת בדיוק התשובה – גם לחיזבאללה וגם לחמאס".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שנאם בכנס בג'וליס, אמר: "ליבנו הערב עם תושבי הדרום. היום ראינו איך המילים הגדולות מתחלפות באפס מעשים. אנחנו מתכוונים במקום לתת הצהרות ריקות מתוכן על בקעת הירדן, לשמור על הריבונות בדרום. לא נקבל הפרת ריבונות – לא של טיל, עפיפון או רקטה. אנחנו נחזיר את ההרתעה".

מועמד המחנה הדמוקרטי לכנסת וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, פנה בחשבון הטוויטר שלו לנתניהו: "באמת הגיע הזמן שתרד מהבמה. גם לעוטף עזה, אשקלון ואשדוד מגיע ביטחון, לא רק ספינים. ב- 17 בספטמבר מחליפים משמרות. מפסיקים את הכניעה לחמאס, מחזירים את הביטחון ונותנים כתף לתושבי עוטף עזה והדרום".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, היה במפגש עם פעילי מפלגתו באשדוד בעת שנשמעה האזעקה, ונאלץ לעזוב באמצע. "אני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור", כתב לאחר מכן בטוויטר. "האירוע היום מוכיח שמדיניות הכניעה לטרור של נתניהו פשטה את הרגל. חייבים לשנות כיוון".

גם בימין ניצלו את ירי הרקטות כדי למתוח ביקורת על מדיניותו של נתניהו. מועמד מספר 4 במפלגת ימינה, השר לשעבר נפתלי בנט, כתב בטוויטר: "ראש ממשלה מורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים – זוהי השפלה לאומית. חמאס הפסיק לפחד מישראל. ביטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים".

נתניהו, שחזר כעבור מספר דקות לבמה באשדוד, אמר לנוכחים: "אם חמאס יורה עלינו באמצע אירוע של הליכוד, כנראה שהוא לא רוצה אותנו פה". בתום האירוע באשדוד, הוא עשה את דרכו לקריה בתל אביב, להתייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון. בליכוד הגיבו הבוקר על הביקורת הפוליטית שהושמעה כלפי נתניהו: "רגע השפל של הבחירות: שלושה רמטכ"לים לשעבר צוהלים על ירי לעבר ראש ממשלת ישראל. בושה".

תגיות:חמאסרצועת עזהבני גנץצה"לכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה