חדשות בארץ

לאחר חמישה חודשים: נפטרה הדיילת שנדבקה בחצבת

רותם אמיתי, דיילת אל על, אושפזה בתחילת אפריל במצב קשה בעקבות חשיפה לחצבת במהלך טיסת החברה מניו יורק לישראל. מצבה המשיך להידרדר והיום היא הלכה לעולמה. הלווייתה תיערך הערב בבית העלמין במושב אביחיל שבעמק חפר

מטוס אל על בנתב"ג, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)מטוס אל על בנתב"ג, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

דיילת חברת אל על, רותם אמיתי, נפטרה היום (שלישי) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כחמישה חודשים לאחר שנדבקה בחצבת.

אמיתי, בת 43, נחשפה למחלת החצבת במהלך טיסת אל על שיצאה בסוף חודש מרץ מניו יורק לישראל. מספר ימים לאחר חזרתה ארצה, היא אושפזה במצב קשה בבית החולים "מאיר" בכפר סבא. הבדיקות הרפואיות העלו כי אמיתי, שחוסנה בעבר במנת חיסון אחת נגד חצבת, נדבקה במחלה. היא סבלה מנזק מוחי בלתי הפיך, ומצבה המשיך להידרדר. היא הועברה לבית החולים בית לוינשטיין. אתמול חלה הידרדרות נוספת במצבה, והיא הועברה לבית החולים בילינסון, שם כאמור הלכה לעולמה.

הלווייתה של אמיתי תיערך הערב בשעה 18:00 בבית העלמין במושב אביחיל שבעמק חפר. היא הותירה אחריה שלושה ילדים. ממשפחתה נמסר כי "רותם הייתה אישה נפלאה ואימא מסורה. אנחנו מתאבלים וכואבים את לכתה בטרם עת".

מהמועצה האזורית עמק חפר נמסר: "זו טרגדיה קשה וכואבת מאוד. אנחנו מחבקים את בני המשפחה, ונמשיך לסייע וללוות אותם ככל הנדרש".

חברת אל על פרסמה את הודעת האבל הבאה: "אל על מרכינה ראש עם מותה של אשת צוות דיילי האוויר של אל על. החברה פעלה לחיסון צוותי האוויר, והיא תמשיך לפעול בנושא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ונוסיף ללוותה".

כזכור, מחלת החצבת התפרצה בישראל בחודש מרץ 2018. על פי נתוני משרד הבריאות, מתחילת ההתפרצות עד ל- 11 ביולי השנה אותרו בארץ 4,292 מקרי חצבת. בחודשיים האחרונים מסתמנת ירידה חדה בשיעור התחלואה, בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד.

בנובמבר 2018 נפטרה תינוקת בת שנה וחצי מירושלים, שלא חוסנה נגד חצבת – מקרה הפטירה הראשון מהמחלה מאז שנת 2003. חודש לאחר מכן נפטרה קשישה בת 82, שסבלה מחצבת וממחלות רקע קשות.

חצבת היא מחלה זיהומית חמורה הנגרמת כתוצאה מנגיף המורביליווירוס, המתפשט באמצעות מגע עם בני אדם הנגועים בו. תסמיני המחלה הם: שיעול, נזלת, חום גבוה, פריחה אופיינית, נגעים בחלל הפה ודלקת בלחמית העין. ילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20 שנדבקו בנגיף עלולים להימצא בסכנת חיים של ממש. הסיבה העיקרית למוות היא דלקת ריאות, הנובעת מחיידקים שתוקפים את הריאות וגורמים לזיהום משני ומסכן חיים. אין כיום תרופה לחצבת, ולכן ישנה חשיבות עילאית להתחסנות כדי למנוע הידבקות במחלה הקשה.

במשרד הבריאות מציינים כי למעלה מ- 90% ממקרי ההידבקות בחצבת אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה, ומדגישים כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא על ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

שגרת החיסונים לילדים בישראל כוללת מתן חיסון נגד חצבת בגיל שנה ובכיתה א'. על רקע התפרצותה של המחלה בארץ, יצא פסק הלכה הקורא לציבור לחסן באופן מיידי את הילדים שטרם חוסנו. על הפסק חתמו: חבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין; חבר מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני; וחברי בד"ץ בני ברק – הרב שריאל רוזנברג, הרב משה שאול קליין והרב מנחם מנדל לובין.

תגיות:אל עלחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה