חדשות יהדות

לקראת תשעה באב: בכותל המערבי נערכים לקהל הרב

הקרן למורשת הכותל המערבי נערכת, כמדי שנה, לקליטתם של רבבות אלפי ישראל הנוהרים אל המקום הקדוש כדי לקרוא מגילת איכה ולומר קינות. במהלך יום הצום, העיר העתיקה תיסגר לכניסת כלי רכב, והציבור מתבקש להגיע בתחבורה ציבורית

  • ז' אב התשע"ט
הכותל המערבי בתשעה באב (קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי)הכותל המערבי בתשעה באב (קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי)
אא

לקראת תשעה באב, היום בו מתאבל עם ישראל על חורבן בית המקדש הראשון ובית המקדש השני, נערכת הקרן למורשת הכותל המערבי, כמדי שנה, לקליטתם של רבבות אלפי ישראל הנוהרים אל הכותל המערבי כדי לקרוא מגילת איכה ולומר קינות בסמוך למקום החורבן.

החל ממוצאי שבת ועד למחרת היום, בשעות המאוחרות של הלילה, יגיעו יהודים מכל העדות והחוגים לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן. מחזה מרגש של אחדות הלבבות, בו רבבות יושבים על הרצפה ומקוננים על חורבן בית השם בכל הנוסחאות והמסורות.

בגמר הצום תחלק הקרן למורשת הכותל המערבי שתייה ומזונות לאלו המסיימים את הצום ברחבת הכותל.

ההיערכות המיוחדת תימשך עד השעות המאוחרות של הלילה, כאשר המוני בני אדם, בראשם רבנים וגדולי תורה, יגיעו במוצאי הצום למעמד קידוש הלבנה הנעשה ברוב עם.

במשך היום יוצבו כוחות הצלה ברחבת הכותל ויושיטו יד ועזרה למי שיזדקק לכך. משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים, הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו. במשטרה מציינים, כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.

עם כניסת הצום, הכניסות לעיר העתיקה ייחסמו לכלי רכב, למעט כלי רכב הנושאים תו נכה שיורשו להיכנס דרך שער יפו. במשטרה מבקשים מהציבור שלא להגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', אמר: "ימים אלו הם ימי חשבון נפש על הצורך לעשות כל מאמץ על מנת להשאיר את הכותל מחוץ לכל מחלוקת וסכסוך. לדרוש מעצמנו ומזולתנו להגיע אל הכותל מתוך ענווה ואחדות, קדושה והתרוממות רוח. בימים אלה, ימי בין המצרים, נזכיר לעצמנו כי בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם, ובית המקדש השלישי ייבנה בזכות אהבת חינם".

תגיות:תשעה באבהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה