חדשות בארץ

פרץ עולה למתקפה נגד השמאל: "המצאתם נרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר"

ועידת מפלגת העבודה אישרה: יו"ר העבודה ישריין מועמד מטעמו במקום השמיני ברשימה, לוי-אבקסיס תוצב במקום השני ואנשי גשר ישובצו במקום השביעי ובמקום העשירי. פרץ נגד מחנה השמאל הביקורתי: "אנחנו כאן כדי לשבור את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל. אתם העדר. אתם לא מוכנים לשנות את עמדתכם"

פרץ, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

24 שעות לסגירת הרשימות לכנסת ה-22, והערב (רביעי) נסגרה סופית האפשרות לאיחוד גדול בשמאל, כאשר ועידת מפלגת העבודה אישרה את החבירה למפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס. לפי ההצעה שאושרה, לוי-אבקסיס תשובץ במקום השני, ותוכל לשריין למפלגתה את מקום 7 ו-10. יו"ר המפלגה, עמיר פרץ, יוכל לשריין את מספר 8 ברשימה.

בנאומו, הדגיש פרץ כי מפלגתו לא תחבור למחנה הדמוקרטי, וכי למרות הטענות, הוא לא מתכוון להצטרף, או לשאת ולתת בנוגע לכניסה לממשלתו של בנימין נתניהו, כל עוד מרחף מעליו כתב אישום בפלילים.

"השותפות שיוצאת לדרך היום אינה סתם שותפות", אמר יו"ר העבודה, "זהו מסע ישראלי חדש, מסע ישראלי שבכל יום יצטרפו אליו קהלים נוספים, קבוצות חדשות. מסע שיהפוך את המפלגה ממפלגה פוליטית לבית פוליטי. מסע שיפתח את הדלתות, דלת אחר דלת".

באופן תקדימי, פרץ עלה למתקפה חריפה כנגד הגורמים במחנה השמאל שתקפו אותו קשות על שנטש את השמאל והעדיף להתמקד בקהל יעד ימני. "עברנו שבועיים בלתי נתפסים וראינו איך אנשים חסרי אמונה מנסים להסית נגדנו. איך האיחוד הטקטי ברק-מרצ זוכה לאתרוג, לליטופים, ואיך החיבור האמיתי שלנו סופג מכל עבר. אנחנו כאן, כי מדינת ישראל חשובה לנו יותר ממאמרים מלטפים".

"אנחנו כאן כדי לשבור את הדיכוטומיה שאתם יצרתם", המשיך פרץ, "את הסטיגמות שאתם מטילים על האנשים, את הנרטיב שמי שלא חושב כמוכם הוא עדר, הוא רפה שכל", תקף, "ואני היום בצער רב קובע שאתם העדר. אתם לא מוכנים לשנות את עמדתכם. אתם אלה שהייתם צריכים לחבק את החיבור הזה".

"כן, נכון – היא באה מהימין. גם ציפי לבני באה מהימין וכולנו קיבלנו אותה בזרועות פתוחות", הוסיף פרץ, "למה מול אורלי לוי אתם מתגרדים כל כך?! ובכן, חבריי היקרים, חבל על המאמצים העקרים שלכם. איני נרתע, איני נבהל: אני לא מתכוון להתחבר עם ברק מרצ – נקודה!"

מספר 3  ברשימה, ח"כ איציק שמולי, אמר: "אנחנו נכנסים לשעת ההכרעה. קיבלנו הזדמנות מחודשת הן כמחנה שמאל ציוני והן כמפלגה, ואסור שההזדמנות תאבד. הבחירות האחרונות הנחיתו עלינו את המהלומה הקשה ביותר שהמפלגה ידעה, אבל בתוך המשבר יש סיכוי".

שמולי, שבתחילה תמך בחבירה למחנה הדמוקרטי אך בתחילת השבוע הודיע על הישארותו, הוסיף: "ביני לבין עמיר היתה מחלוקת על הדרך, אבל לא על הצורך להתנחל בלבבות של רבים שעזבו אותנו בשנים האחרונות ולא על המטרה - להחליף את השלטון. אני נותר מחויב לבית הזה. לא אנטוש אותו, לא אעזוב אותו ולא אעשה לו נזקים. יחד נפרוץ את החומות של המחנה הזה ונבנה גשר ועוד גשר לחברה הישראלית".

מוקדם יותר הביע אהוד ברק, ממובילי ההקמה של המחנה הדמוקרטי, סקפטיות באשר לאפשרות של חבירה עם העבודה: "אני הבעתי את הערכתי שזה יהיה טוב מאוד לגוש אם נתאחד ונסתער ביחד, אבל אני לא שליט על רצונות של אחרים", אמר בריאיון לחדשות 12. "כמו שזה נראה עכשיו, הסיכוי לחיבור הוא לא גדול", הוסיף ברק.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהמפלגת גשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה