חדשות בארץ

מועצת החכמים של ש"ס אישרה: הרשימה לכנסת לא תשתנה

בהודעה שנמסרה מטעם ש"ס, נאמר כי מועצת חכמי התורה בראשותו של הרב שלום כהן החליטה כי העשירייה הראשונה ברשימת המפלגה לכנסת תישאר כפי שנקבעה לקראת הבחירות הקודמות. המועצת הסמיכה את היו"ר אריה דרעי "לסדר את העשיריה השנייה ברשימה כפי טובת התנועה"

הרב שלום כהן ודרעי בכנס בחירות, 7 באפריל 2019 (צילום: פלאש 90)הרב שלום כהן ודרעי בכנס בחירות, 7 באפריל 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, בנשיאותו של הרב שלום כהן, אישרה את רשימת ש"ס לכנסת ה-22. בהודעה שנמסרה מטעם המפלגה, נאמר כי הרכב הרשימה יישאר כפי שהיה בכנסת היוצאת.

בהתאם להחלטה, שמונת חברי הכנסת המכהנים של ש"ס יישארו במקומם ברשימה, לפי הסדר הקיים. במקום התשיעי ישובץ משה אבוטבול, ואת המקום התשיעי יתפוס אוריאל בוסו.

ההודעה ציינה בנוסף, כי מועצת חכמי התורה הסמיכה את יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, "לסדר את העשיריה השנייה ברשימה כפי טובת התנועה".

"מועצת חכמי התורה מברכת את יו"ר התנועה והנציגים בכנסת שימשיכו לקדש שם שמיים ויזכו להצלחה גדולה בבחירות הקרובות", נאמר בחתימת ההודעה.

כזכור, ביום שני השיק דרעי את מסע הבחירות של ש"ס. בכנס שנערך בשכונת בית וגן בירושלים, נחשפה הסיסמה "הכוח החברתי בממשלה", שתלווה את הקמפיין של המפלגה. דרעי אמר כי בבחירות הקרובות ש"ס תהיה המפלגה החברתית היחידה: "נציגי ש"ס שיושבים פה הם הכוח החברתי האמיתי של מדינת ישראל". הוא הצהיר כי במהלך הקדנציה הבאה תקדם ש"ס העלאה הדרגתית של שכר המינימום עד לסכום של 6,300 שקלים לחודש. בנוסף, התחייב דרעי ליישם תוכנית לאומית למלחמה בעוני, במסגרתה תוקם רשות ממשלתית מיוחדת. הוא הוסיף כי התוכנית לשיקום שכונות תחודש ותורחב, באמצעות מיפוי מחודש של שכונות המצוקה בארץ. לתושבי שכונות אלו יינתנו פטור גורף מארנונה, הקלות בתשלומי המים והחשמל וחינוך חינם מגיל אפס. "לכל משפחה בישראל מגיעים חיים בכבוד", אמר.

יו"ר ש"ס הבהיר בדבריו כי מפלגתו תמשיך בקו בו נקטה, ותמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה: "ברור לכל אחד שמי שמצביע ש"ס מקבל את נתניהו ומקבל חברי כנסת חברתיים. הוא מקבל תנועה שלמה, לא איזה איחוד מפלגות. אמרנו לכל אורך הדרך שנתמוך בראש הממשלה נתניהו, וכך נעשה גם הפעם".

בהתייחסו להרכבה של הממשלה הבאה, הבהיר דרעי כי ש"ס לא תיכנס לקואליציה בה יהיה חבר יאיר לפיד: "לפיד לא השתנה. חשבנו שהמיזוג עם כחול לבן אולי יגרום לו להרהר מחדש. אני רואה את ההודעות שלו – לפיד נשאר לפיד, הוא לא מנסה אפילו להתחפש למשהו אחר. נעשה הכל שהממשלה שתקום תהיה בלי לפיד". עם זאת, דרעי לא שלל את האפשרות לשבת בממשלה אחת עם ישראל ביתנו, זאת למרות הקמפיין שמנהל אביגדור ליברמן נגד החרדים. לדבריו, בעוד לפיד – בתקופת כהונתו כשר אוצר – "לא השאיר אבן אחת שלא הפך" כדי להזיק לחרדים, ליברמן "לא פגע בכוס מים של הציבור החרדי" במשך 30 שנה. "הוא במצוקה", הוסיף דרעי. "הוא בקושי עבר את אחוז החסימה, והגיע למסקנה שזה מה שיביא לו מנדטים. הוא התחייב לא לשבת עם החרדים? בסדר. אני לא שם עליו וטו. אני מאמין שאחרי הבחירות הכל ישתנה, כי אצל ליברמן מילה זו רק מילה".

תגיות:ש"סאריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה