בריאות ותזונה

סוכרתיים? דיאטה ים תיכונית יכולה לשפר לכם את תפקוד המוח

מחקר חדש מצא כי דיאטה ים תיכונית מאזנת את רמות הסוכר ואף תורמת לשיפור הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שבוצע בביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד בארה"ב ופורסם בעיתון המדעי ה-Diabetes Care, בדק האם ההשפעה החיובית של דיאטה ים תיכונית על התפקוד הקוגניטיבי תלויה בהימצאות סוכרת מסוג 2.

מחקרים קודמים כבר הוכיחו כי דיאטה ים תיכונית הכוללת ירקות, פירות, דגים, אגוזים, זרעים ושומנים בריאים מסייעים בשיפור בריאות המוח והלב וכן, בהורדת הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.

במחקר זה, השתתפו אנשים שהיו תחת בקרה במשך שנתיים במהלכן נבדקו הרגלי האכילה שלהם, התפקוד הקוגניטיבי והזיכרון וכן, בוצעה בדיקה אשר קבעה מי מהם סוכרתי.

תוצאות המחקר הראו כי סוכרתיים מסוג 2 שהקפידו על דיאטה ים תיכונית הראו שיפור בתפקוד הקוגניטיבי בהשוואה למשתתפים במחקר שתזונתם הייתה שונה. כלומר, השיפור בקוגניציה היה ישים אצל סוכרתיים מסוג 2 ואצל אנשים שהיה להם איזון טוב של רמת סוכר בדם בכניסה למחקר ואצל אלה שרמות הסוכר בדם שלהם השתפרו במהלך המחקר. כמו כן, גם אצל אנשים ללא סוכרת מסוג 2 אשר הקפידו על דיאטה בריאה - נמצא שיפור בזיכרון.

לדברי ד"ר ג'וסיימר מטאי, שהוביל את המחקר: "דיאטה ים תיכונית בריאה כוללת ארוחות עשירות בפירות וירקות, שיש בהם רמה גבוהה של נוגדי חמצון, וכן דגים ושמנים, שמכילים שומן בריא. חומרים מזינים אלה מסייעים לשימור התפקוד הקוגניטיבי באמצעות הפחתת מצבי דלקת וחמצון המוח".

על אף ששיטת המחקר במחקר זה אינה יכולה לתת לנו אישור מובהק לזה שדיאטה ים תיכונית טובה יותר מדיאטות אחרות, המחקר מראה כי לדיאטה ים תיכונית יכולות להיות יתרונות עבור אנשים עם סוכרת מסוג 2. יחד עם זאת, עבור סוכרתיים מסוג 2 מומלץ להשתמש בהולטר סוכר אשר יוכל לתת תמונת מצב ברורה ואישית יותר על הדברים אשר משפיעים על רמות הסוכר ולהוות כלי יעיל להגיע ליעדי איזון רמות סוכר.

דינה רויטמן היא דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת

תגיות:בריאותסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה