חדשות בארץ

חמאס: "לא נגד היהדות ולא נגד היהדות כדת"

לאחר גל גינויים נרחב על דבריו של בכיר החמאס שקרא להרג יהודים, ארגון החמאס מפרסם הבהרה בו טוען כי הוא איננו מתנגד ליהדות וליהודים. שליח האו"ם למזרח התיכון: "הצהרה מסוכנת, דוחה ומסיתה. אסור להיות שאננים בנוגע לרטוריקה שכזו"

לוחמי חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)לוחמי חמאס (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

בעקבות קריאתו בסוף השבוע של בכיר ארגונו, פתחי חמאד, להרג יהודים, ארגון החמאס הבהיר היום (שני) כי הם מתנערים מדבריו. "חמאס אינו נגד יהדות העולם, ואפילו לא נגד היהדות כדת", נאמר בהצהרה.

הודעתו של ארגון הטרור באה בעקבות דבריו של חמאד, שעודד הרג יהודים במהלך נאומו באירועי צעדות השיבה, שנערכים מדי יום שישי לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. דבריו של הבכיר גררו גל ביקורות משורת גורמים פלסטינים, חיצוניים ופנימיים כאחד, שאילצו את הארגון להתנער מהדברים.

מי שעוד הצטרף לביקורת הוא שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הצהרת חמאד "מסוכנת, דוחה ומסיתה. היא צריכה להיות מגונה בצורה ברורה על ידי כולם. אסור להיות שאננים בנוגע לרטוריקה שכזו. אף פעם"

דבריו של חמאד באו לאחר שיום קודם לכן הודיעו בצה"ל כי הירי שהביא להריגתו של פעיל החמאס בוצע בשל טעות בזיהוי, וכי הפעיל היה חבר בכוח הריסון לשמירת ההבנות של ישראל מול החמאס. לפי דובר צה"ל, הצעיר נורה ונהרג בעת שרדף אחר שני צעירים שהתקרבו לגדר וניסו לחולל מהומות. אלא, שחמאד הבהיר בנאומו כי "למרות ההתנצלות הישראלית - ננקום על הריגת הפעיל הצבאי". הבכיר אף הציב אולטימטום של 7 ימים בהם ישראל תפעל ליישום ההבנות, ואם לא תעמוד בכך הרי שצעירי עזה ישובו להתעמת עם ישראל.

"פקעה סבלנותנו", אמר חמאד. "אנחנו על סף פיצוץ. אנחנו מפתחים את הרקטות שלנו ואומרים למתווכים: לא נשתוק על דמם של בנינו ועל המצור עלינו".

בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות הביטחונית בדרום, ואמר כי ישראל מעדיפה להגיע לרגיעה, כאשר במקביל נערכת למבצע צבאי רחב ברצועת עזה. "אני מעדיף שתהיה רגיעה, לא משום שיש לנו אשליה שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה הזאת שרוצה למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה. אבל אנחנו נערכים בכלל לצד ההתקפי ולמערכה לא רק רחבה, אלא גם מפתיעה" אמר במהלך הישיבה בעיריית אשקלון. "אני לא אהסס לעשות את מה שצריך, ושיקולי בחירות לא מנחים אותי".

"אני שוקל את זה בקור רוח, אבל אני רוצה בסוף תוצאה שהעיר הזאת והיישובים בדרום ימשיכו להתפתח ולשגשג ושתהיה תחושה ומציאות של ביטחון", אמר. "אני לא יכול לפרט", הדגיש נתניהו.

תגיות:יהודיםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה