בריאות ותזונה

לא תאמינו כמה קלוריות מוסיפים לכם פירות הקיץ. המדריך המפורט

איזה פרי הכי בריא מבין פירות הקיץ? מיהו הפרי שמכיל הכי הרבה קלוריות? האם מומלץ לצרוך פירות כשהם בשלים או בוסר? ומדוע כדאי להקפיד לאוכלם עם הקליפה? כל מה שלא ידעתם על פירות הקיץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקיץ כבר כאן, ויחד אתו גם פירות הקיץ עם שלל טעמיהם המתוקים. רגע לפני שאתם מברכים ונוגסים בפרי, כדאי שתהיו מודעים לעובדות הבאות:

נפתח ביתרונות – אכן, פירות הקיץ מכילים הרבה ויטמינים ומינרלים, הם מסייעים בהגברת תחושת השובע ובולמים את הרצון לצריכת מתוק ופחמימות.

סיבים תזונתיים ומים - כל פירות הקיץ מכילים בתוכם כמות גדולה של מים, ובכך תורמים למאזן של הנוזלים בגוף. כאשר מדובר בשזיפים ובאפרסקים, אז הם גם עשירים בסיבים תזונתיים.

כמה סוכר יש בפירות הקיץ? בפרי ממוצע יש כשתי כפיות סוכר. אם הוא גדול יכולה כמות הסוכר להגיע גם לארבע כפיות. נכון שלפעמים אנחנו מרגישים שטעמו של הפרי חמצמץ, אך זו לא הוכחה לכך שהוא מכיל פחות סוכר, שכן החמיצות נובעת מחומצות אורגניות שמטשטשות את טעם הסוכר.

וכמה סוכר יש במיץ פירות? כוס מיץ כזו מכילה כשלושה פירות לפחות. חישוב פשוט יוביל אתכם אל התוצאה... כן, כן, היא אמתית.

אז כמה פירות כדאי לצרוך? ההמלצה הכללית לאנשים בריאים היא שלוש מנות פרי ביום. המלצה זו תקפה לרוב גם לאלו השומרים על דיאטה. כאשר יש מקרים של עודף משקל, סוכרת, או שומנים בדם, כבד שומני ואי סבילות לפרוקטוז, יש להיזהר מצריכה מוגזמת.

עם או ללא קליפה? קליפתם של הפירות עשירה בוויטמינים ובסיבים תזונתיים, לכן מומלץ לאכול את הפרי מבלי לקלפו. פרי שלם יהיה עדיף גם על פני מיץ פירות, כי הוא מכיל יותר סיבים תזונתיים.

בשלים או בוסר? השתדלו לאכול את הפירות כשהם בשלים. כך הם בריאים יותר.  

מיהו הפרי המנצח? לאפרסקים, למשמשים ולשזיפים יש אינדקס גליקמי נמוך, ולכן הם מומלצים יותר מהאחרים. לאלו שבדיאטה, כדאי להעדיף פירות יער, תפוחים ואגסים, המכילים פחות קלוריות.

הצבע קובע - כדאי להשתדל לצרוך פירות מכל צבעי הקשת ולהקפיד לגוון. זאת מאחר שכל צבע תורם משהו אחר וייחודי לבריאות שלנו.

ושאלת השאלות - כמה קלוריות הם מכילים?

ליקטנו עבורכם את הפירות הנפוצים ביותר, את תועלותיהם ואת מספר הקלוריות שבהם:

אבטיח: בכוס קוביות אבטיח יש 60 קלוריות. האבטיח מכיל 93% מים ועשיר בוויטמינים מסוג בטא קרוטן, ויטמין B וויטמיני C. הוא מסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ומחלות לב ומאט את תהליך ההזדקנות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מלון: בכוס קוביות מלון יש 60 קלוריות. המלון הכתום עשיר בנוגדי חמצון, וויטמינים וחומצה פולית. המילון הצהוב עשיר בעיקר במינרלים. המלונים מכילים כ-90% מים.

ענבים: בכוס ענבים (בערך 12 יחידות) יש כ-60 קלוריות. הענבים עשירים בנוגדי חמצון ומסייעים במניעת טרשת עורקים, מחלות לב ומחלות ממאירות. יש בהם גם מגנזיום ואשלגן.

אפרסק: באפרסק בינוני יש כ-45 קלוריות. הוא מכיל וויטמינים, מינרלים, ברזל, סידן ואשלגן, דל בנתרן.

משמש: במשמש אחד יש כ-15 קלוריות. יש בו נוגדי חמצון וכן מינרלים, אשלגן, מגנזיום וסיבים תזונתיים.

שזיף: בשלושה שזיפים קטנים יש כ-60 קלוריות. השזיף עשיר במינרלים, סידן, אשלגן וברזל. הודות לסיבים התזונתיים שבו, הוא מסייע בבעיות עיכול ובמניעת עצירות. 

תגיות:בריאותפירותקיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה