פרשת בחוקותי

כל מה שרציתם לדעת על פרשת בחוקותיי: בואו להכיר מחדש את פרשת בחוקותיי

פרשת בחוקותיי היא הרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת בחוקותיי, ובתובנות המופלאות העולות ממנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבחר המרצים של הידברות מבארים את היסודות המהותיים הנלמדים מפרשת בהר. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת השבוע הנוכחית.   

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת בחוקותי מבאר את דרך החיים:

 

הרב ברוך רוזבנלום בפנינים ומדרשים מופלאים מתוך פרשת השבוע. והשבוע: אלו ברכות מובטחות לעמלי תורה? האם אפשר לקנות את הכהונה? מה קורה לגופם של עמלי תורה? איך יכולים צדיקים לגזור גזירה על הקדוש ברוך הוא? ואיך הצליח רבי שמעון בר יוחאי להגיע לפסגות רוחניות ולחבר את ספר הזוהר?

 

מה פשר הציווי להיות עמלים בתורה, והרי אנו חיים בעולם בו הכל נגיש וזמין? הרב יוסף בן פורת מסביר את סוד הירידה והעליה של האדם בעבודת השם:

 

אם הקב"ה רוצה כל כך לתת לנו שפע - למה הוא לא נותן? למה רצו המלאכים למנוע ממשה רבנו לקבל את התורה? באלו עוד פעמים התווכחו המלאכים עם הקב"ה ובכמה זמנים נתנה התורה? הרב ברוך רוזנבלום בשיעור הכנה מיוחד לחג השבועות:

 

פרשת בחוקותיי עם הרב אהרן לוי: מדוע שמח הרמב"ן כשחזה בשממונה של ארץ ישראל? מה השיב חיים ויצמן ללורד הבריטי שהציע לו להקים את מדינת ישראל באפריקה? איזו ברכה מסתתרת בין הקללות, ומדוע שיבת ציון מטרידה את אומות העולם?

 

נתמיד בבחירה בחיובי, ובחיזוק הטוב, ובאמצעות כך נשפיע אור וטוב על העולם. מסר חזק וחשוב לחיים מהרב ישראל אדיר. צפו

 

כיצד נקבל גן עדן כבר בעולם הזה? הרב יוסף בן פורת בשיעור מרתק על התפקיד שיש לכל דבר שקיים בעולם, ובפרט תפקידו של האדם בעולם

 

למה מניחים פרחים בבית הכנסת בחג השבועות? למה תמיד קוראים את פרשת בחוקותי לפני חג השבועות? אילו חוקים מיוחדים יש לחג הזה? ומה משותף בין שבועות לראש השנה? הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים:

 

למה ר' שמעון דיבר נגד המלכות ולא שיבח כחבריו? מה עשה הרב מאשדוד לאחר שחזרה לו המשכנתא במשך 3 חודשים רצופים? למה זרק הדייג את הדגים הגדולים ושמר רק את הקטנים? מה הדרך שלימד אותנו שלמה המלך להצלחה בחיים ובכלל בתורה? כיצד השפיעה דמותו של המוהל על עתידו של הרך הנימול ומשפחתו? מהו "הכפתור" שמדליק ומכבה את האדם? מה עשה הרב פרץ כשנתקע ללא כסף לקניית חלות לשבת? באילו הזדמנויות הפסידה האנושות בגלל פזיזות ובהלה? וכיצד נשארה טליתו של הנפטר שלימה לאחר 70 שנה בקבר? צפו בשיעורו של הרב גואל אלקריף:


מדוע הטבע מעניש את מי שעובר על חוקי התורה? ומאידך, כיצד שמירת המצוות ולימוד התורה מסייע לשמירה על יציבות השמים והארץ? הרב יוסף בן פורת בהרצאה מעמיקה על כוחות הטבע שיוצאים להגן על כבודו של בורא העולם:

 

הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים מתוך פרשת השבוע, והפעם: למה קוראים בפרשת הקללות קודם ראש השנה? על מה דנים את ישראל בבית דין של מעלה בחג השבועות? למה נוהגים לקרוא את תפילת השל"ה בערב ראש חודש? יהודה בן תימא אומר הווי עז כנמר וכו', למה שלח אותנו יהודה בן תימא ללמוד דווקא מבעלי החיים? כיצד ניתן לבאר את מאמר חז"ל הפילאי "נבראה האישה - נברא שטן עימה"? מהו הכוח היחיד שיכול נגד יצר הרע? ועל מה צריך להתפלל בחג השבועות? 

 

מה החלק שלנו, הנשים, בתורה, וכיצד נזכה לכל הסודות הטמונים בה? הרבנית חגית שירה על מסירות הנפש של הנשים, והשכר העצום לו זוכה האישה כששולחת את בעלה ללמוד תורה:

הרב זמיר כהן: שכר ועונש בעולם הזה?

אשרי אדם מפחד תמיד: דבר תורה לפרשת בחוקותי

הרב זמיר כהן: רק לא לשבת על הגדר

פרשת בחוקותי: לא יכבה בלילה נרה

פרשת בחוקותי: רק תורה – תביא שלום

פרשת בחוקותי: סוד השמחה

פרשת בחוקותי: אין החלפות! 

הפרשה החסידית לפרשת בחוקותי: מתי נקבל שכר?

הדבק המחבר את עם ישראל לאלוקים

לאן נעלם העולם הבא?

 

הפטרת פרשת בחוקותיי

לאחר קריאת התורה של פרשת בחוקותיי, מפטירים בספר ירמיהו, מפרק טז פסוק יט, עד פרק יז פסוק יד.  ההפטרה פותחת במילים: "ה' עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה אֵלֶיךָ גּוֹיִם יָבֹאוּ מֵאַפְסֵי אָרֶץ וְיֹאמְרוּ אַךְ שֶׁקֶר נָחֲלוּ אֲבוֹתֵינוּ הֶבֶל וְאֵין בָּם מוֹעִיל". לחצו כאן וקראו את הפטרת פרשת בחוקותיי.

לקריאת פרשת בחוקותיי, לחצו כאן.

ללימוד פרשת בחוקותיי עם רש"י ומפרשי רש"י, לחצו כאן. 

למדרש רבה על פרשת בחוקותיי, לחצו כאן.

במדור פרשת בחוקותיי ממתינים עבורכם עשרות סרטונים, שיעורים ומאמרים מרתקים על הפרשה. היכנסו.   

תגיות:פרשת השבועפרשת בחוקותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה