חדשות בארץ

בחסות ישראל: אירופה העבירה משוריינים לרשות הפלסטינית

לאחר שנים ארוכות של סירוב עיקש של מערכת הביטחון הישראלית, בתקשורת הפלסטינית הוצגו תמונות בהן נראים כעשרה רכבים משוריינים שהועברו לכוחות הביטחון של הרשות מאירופה

משוריין ישראלי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)משוריין ישראלי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
אא

בימים האחרונים העביר האיחוד האירופי, באישור ישראל, עשרה רכבים משוריינים לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית – כך דווח הערב (שלישי) בכלי תקשורת פלסטינים שפרסמו תמונות של כלי הרכב החדשים. על פי הדיווחים, כלי הרכב עשו את דרכם מהגדה המערבית דרך ירדן לתוך שטחי הרשות. חרף השתיקה הישראלית, הפלסטינים מדווחים כי העברה התאפשרה רק לאחר תיאום בין הנהגת הרשות למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, שסירב להתייחס לפרסומים.

הדיווח מגיע לנוכח טענת חלק מגורמי הביטחון בישראל כי 20% ממעצרי המבוקשים באשמת טרור, מבוצעים על ידי מנגנוני הרשות, וזאת לאור ההנחיה המפורשת של מנהיג הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שמעוניין לשמור על התיאום הביטחוני מול ישראל כחלק מההבנה כי זה שומר על יציבות הרשות. העברת המשוריינים באה כהמשך למסרים ששיגרה הרשות הפלסטינית לישראל בשנה האחרונה, בה נדרשה ישראל לאפשר את תחזוקו החיוני של מנגנוני הביטחון שלהם על ידי הוספת אמצעי מיגון ולחימה.

על רקע החשש כי חמאס ינסה להרחיב את שליטתו גם לרחבי הגדה המערבית בכך שיעורר תאי טרור רדומים, במערכת הביטחון הישראלית מצפים שהרכבים המשוריינים יסייעו לרשות במעצרים של אנשי חמאס המתכננים פיגועים נגד ישראל. למרות זאת, או בגלל זה, בישראל שותקים ולא מעוניינים להתייחס לדיווחים אלה כדי לא להביך את הרשות מול החמאס, שמנסה להביך את הרשות כשהוא מציג אותם כמשתפי פעולה עם ישראל.

בעוד ישראל מאשרת את העברתם של כלי הרכב המשוריינים ומחזקת את מנגנוני הביטחון הפלסטינים, הרשות הפלסטינית מצויה במשבר כלכלי חריף ביותר, כאשר היא מאשימה את ישראל במצב. נזכיר כי בפברואר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את חוק קיזוז כספי המיסים שמורה על קיצוץ עשרות מיליונים מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות, וזאת בשל העובדה כי הרשות מממנת בכספים אלה גם משכורות למחבלים ומשפחותיהם. בעקבות כך, אבו מאזן הודיע כי הוא מחרים את כל הכספים שמעבירה לו ישראל הנאמדים בסכום עתק של חצי מיליארד שקלים. בשל כך, המצב ברשות על סף רתיחה, ואבו מאזן משלם רק חצי מגובה המשכורות לפקידים.

מוקדם לכך מסר השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין אשייח: "נועדתי שלשום עם שר האוצר משה כחלון וקיימנו דיון על המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, שנוצר אחרי הקיזוזים של ישראל", כתב אשייח בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "הדגשתי בפניו את סירובנו המוחלט לקבל את הכספים, בצל מדיניות הקיזוזים אשר מהווה הפרה של ההסכמים".

תגיות:רכב משורייןהרשות הפלסטיניתהאיחוד האירופימנגנוני הביטחון הפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה