חדשות בעולם

שינוי מדיניות? אל ג'זירה השעתה את האחראים לסרטון השואה

סרטון ששודר בערוץ הערבי ובו נאמר כי ישראל משתמשת בזכר השואה לאינטרסים פוליטיים, הורד מהערוץ והאחראים לו הושעו. אל ג'זירה: "מנוגד לערכי הרשת"

משרדי אל ג'זירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)משרדי אל ג'זירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

רשת אל-ג'זירה הודיעה אתמול (ראשון) כי האחראים לסרטון השואה השנוי-במחלוקת הושעו מהמערכת. בסרטון שעורר סערה בינלאומית, נטען כי היהודים "ניצלו את השואה לאינטרסים שלהם וגרמו לכל העולם להתרכז בנרצחים ולשכוח משאר הקורבנות", וכי "ישראל ניצלה את השואה כדי לקבל כספים מגרמניה".

יממה לאחר שידור הסרטון, שצבר יותר מ-1.1 מיליון צפיות ברשתות החברתיות, מיהרה הרשת לפרסם הודעת הבהרה בה נאמר כי הסרטון "מנוגד לעקרונות העריכה של הרשת" וכי "מאז הקמתה, רשת אל-ג'זירה לא נרתעה מעולם מלהכיר בטעויות כלשהן בתוכן העריכה שלה ולתקן אותן כדי למנוע הישנותן של שגיאות כאלה". כן גם הצהיר מנכ"ל חטיבת הדיגיטל של אל ג'זירה, יאסר בשאר, כי "לא נסבול חומר כזה באף אחת מהפלטפורמות של הרשת". לדברי דימה חטיב, בכירה נוספת ברשת, הסרטון הופק "ללא פיקוח ראוי" ושלא לפי הקדים האתיים של הרשת.

כזכור, בכתבה ששודרה בסוף השבוע בתחנת בת של הרשת הקטארית, +AJ, הוצגה גרסה מעוותת של השואה ונטען בה כי "מיליוני יהודים נהרגו בתאי הגזים. זה מה שהסיפור אומר. הפיצוי שקיבלה ישראל לא פרופורציונלי". לפי הכתבה, "ישראל עושה שימוש באותם תירוצים של הנאצים כדי לבצע טיהור אתני בפלסטינים". בכתבה, שארכה כ-7 דקות, הוסבר לצופים כי "גם שישה עשורים אחרי השואה, וגם בהשוואה למדינות אחרות שנפגעו מהשואה - הפיצוי שקיבלה ישראל הוא לא פרופורציונלי".

 בסרטון לא הובעה הכחשת שואה לכשלעצמה, אך בד בבד הודגש כי "זה שונה ממה שהיהודים מספרים". נטען כי מצבם הסוציו-אקונומי של היהודים בתקופה שלפני השואה היה גבוה במיוחד, וכי הם שלטו בכל מוקדי הכוח האסטרטגיים, "עובדה שנתנה להם את האפשרות להבליט את סבלם". גם הנתונים אודות הסבל של תופעת האנטישמיות שהתרחבה אז, "נופחו על-ידי התנועה הציונית כדי לסייע בהקמת המדינה".

לפי הסרטון, "לאחר הפסד גרמניה במלחמת העולם הראשונה, והרצון שלהם לשלטון שיביא לשינוי. לכן התרכזו בשיח הלאומנות והעליונות של הגזע הארי.

"היהודים לא היו היחידים שהיו למטרה של הנאצים, אלא גם צוענים, נכים, וגם ערבים ונוצרים. בסך הכול חוסלו על ידי הנאצים במהלך השואה ובפתרון הסופי 20 מיליון בני אדם, כשהיהודים הם רק חלק מהם. אז מדוע העולם מתרכז רק ביהודים?".

"צריך לגנות בכל תוקף כל השמדה של עם על רקע גזעי", נאמר, "ואת השואה חייבים לגנות באופן מוסרי, אבל ישראל - המרוויחה הגדולה מהשואה - עושה שימוש באותם תירוצים של הנאצים כדי לבצע טיהור אתני בפלסטינים ולחסלם".

עם שידור הכתבה, פרסמה הכתבת את הסרטון בחשבון הטוויטר שלה כשהיא מצרפת שאלות שנועדו למשוך את צופים, ביניהם: "האם היטלר רצח שישה מיליון יהודים? איך הכיבוש הישראלי הרוויח מהשואה? האם היטלר שיתף פעולה עם התנועה הציונית? ולמה פלסטיני לא יכול לגנות את האסון הזה?".

תגיות:אל ג'זירהשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה