נטורופתיה ורפואה טבעית

מקרוהן ועד מונו, מסוכרת ועד יבלות: ארתמיסיה - המלך של צמחי המרפא

מהו צמח הפלא שמוגדר כתוסף תזונה, אך למעשה יעיל יותר מתרופות רבות הקיימות בשוק, למגוון מצבים רפואיים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במחקר ישראלי שנמשך למעלה מ-25 שנה, נמצא באזור מדבר יהודה זן של צמחי מרפא שככל הנראה, אליו התכוון הרמב"ם כאשר דבר בכתביו על "המלך של צמחי המרפא" – הארתמיסיה. זהו זן נדיר של צמח ממשפחת הלענה.

צמח הארתמיסיה מכיל חומר פעיל בשם ארתמיסינין, הפועל בצורה טובה יותר, מהירה יותר וארוכת טווח יותר מארתמיסינין, המופק מכל זן אחר של הלענה מכל מקום אחר בעולם, והוא גם אינו גורם לתופעות לוואי. החומר הזה משמש כיום לייצור של תרופות למגוון מחלות, כמו סרטן, מלריה ועוד. גילוי הארתמיסינין כבר זיכה בעבר מדענית סינית בפרס נובל, על הצלחתה בריפוי מלריה.

המחקר הישראלי שגילה את הצמח במדבר יהודה, והפיתוח של המוצרים הישראלים שיוצרו מן הצמח הזה, נעשו בבית החולים הדסה עין כרם, בשיתוף של פרופסורים בכירים מתחומי הרפואה והרוקחות.

הנתונים הראשונים של המחקר והניסיון הקליני מצביעים על שיעור גבוה מאוד של תגובה טובה לטיפול במחלות שונות באמצעות הצמח, ולמעשה מדובר בפריצת דרך בגישה הטיפולית למחלות אוטו-אימוניות, למחלות כרוניות ולזיהומים ויראליים עמידים – כמו לדוגמא קרוהן, קוליטיס, סוכרת, הליקובקטר ועוד.

נמצא כי הזן הזה של הארתמיסיה משפיע, ככל הנראה, על עצב הוואגוס, המעצב את רוב אברי הגוף השונים, ומשפיע גם על מערכות החיסון והעיכול, המשפיעות, כידוע, על רוב המערכות האחרות בגוף.

על יתרונו של הצמח הזה מעידות התוצאות המרשימות של המוצרים המיוצרים ממנו, אשר מוגדרים כתוספי תזונה, אך למעשה יעילים יותר מתרופות רבות הקיימות בשוק.

בין היתר, יש למוצרים הללו הצלחות בריפוי של תופעות ומחלות כמו בעיות המטולוגיות; מחלות אוטו-אימוניות; טפילים כמו קנדידה והליקובקטר; וירוסים כמו CMV (מונו), IMV, הרפס; דלקות פרקים; תופעות לוואי של כימותרפיה; ועוד. יש למוצרים גם הצלחה בהתמודדות עם גידולים סרטניים מסוגים שונים.

הארתמיסיה מועילה מאד לחולי קרוהן, קוליטיס, סוכרת ועוד, לאנשים הסובלים מיבלות ויראליות ומציסטות, ועוד.

ניתן לצרוך את הצמח בקפסולות או בחליטה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:רפואהצמחבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה