חדשות בארץ

נוסעים לאומן? "הקפידו להתחסן נגד חצבת"

משרד הבריאות מסר כי אוקראינה היא אחת המדינות בהן שיעורי התחלואה הן מהגבוהים בעולם, ולמתכננים לנסוע אליה מומלץ "לשקול שנית אם מדובר בנסיעה נחוצה". בהנחיה נוספת של המשרד הודגש כי חובה לחסן את אוכלוסיית הילדים בשל פגיעותה הרבה למחלה המדבקת

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) עדכון בנוגע לצעדים שעל הציבור לנקוט בעקבות התפרצותה של מחלת החצבת בישראל ובעולם.

בהודעה נאמר כי העדיפות העליונה לחיסון נגד חצבת ניתנת לאוכלוסיית הילדים, וזאת בשל העובדה שרוב מקרי התחלואה מופיעים בעיקר בקרב ילדים שאינם מחוסנים. יותר מ- 70% ממקרי התחלואה בישראל אותרו בקרב הילדים, ועל כן חשוב למהר ולחסן ילדים שטרם חוסנו עד היום. משרד הבריאות הדגיש כי על הילדים להתחסן במנה הראשונה בגיל 12 חודשים, ומנה שנייה של חיסון תינתן בכתה א'.

ביחס לאוכלוסיית המבוגרים, בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות, מומלץ לכל אדם שנולד לאחר שנת 1957 לקבל שתי מנות חיסון נגד חצבת. בישראל, כל מי שנולד משנת 1978 ואילך נכלל בתוכנית המעניקה שתי מנות חיסון נגד חצבת. בכל הנוגע למבוגרים שנולדו בין השנים 1977-1957 – על פי נתוני משרד הבריאות, לפחות 85% מהם מוגנים מפני חצבת – או מפני שקיבלו חיסון, או בשל העובדה שנחשפו למחלה בעבר – ועל כן אין דחיפות במתן חיסון. עם זאת, יצוין כי במקרים בהם התרחשה חשיפה לחולה חצבת – עליהם מדווח המשרד מעת לעת – נקראים האזרחים בגילאים אלו לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם כדי לבדוק את הצורך בקבלת מנת חיסון.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, אוקראינה היא אחת המדינות בהן שיעורי התחלואה הן מהגבוהים בעולם. מדינות נוספות ב'רשימה שחורה' זו הן גיאורגיה, מדגסקר, ליבריה ואלבניה. "משרד הבריאות ממליץ למתכננים לנסוע למדינות אלה לשקול שנית אם מדובר בנסיעה נחוצה", נמסר בהודעת המשרד. על כל פנים, מי שהחליט בכל זאת לנסוע למדינות אלו נדרש להקפיד "באופן מיוחד" על היותו מחוסן נגד חצבת טרם שיצא לדרכו. החיסון יינתן בתשלום במרפאות מטיילים ובמרפאות הנוסעים לחו"ל, הממוקמות במרפאות של משרד הבריאות, במרפאות קופות החולים ובמרפאות פרטיות.

על פי הנתונים המעודכנים, בהתפרצות החצבת של השנה האחרונה בישראל אותרו עד כה 4115 מקרי תחלואה. את רשימת חולי החצבת מובילה ירושלים – עם 1403 מקרים. אחריה בית שמש (420), צפת (276), ביתר עילית (230), בני ברק (210) וטבריה (173).

תגיות:חצבתמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה