חדשות בארץ

מרגש: מייסדי "בראשית" ידליקו משואה

הם אמנם לא הצליחו להיכנס למועדון היוקרתי של המדינות שנחתו על הירח, אבל הם הצליחו להיכנס למועדון יוקרתי לא פחות, של שבע מדינות שהצליחו להכניס חללית למסלול סביב הירח, ועל כך הם יזכו בהדלקת משואה

צוות מייסדי ומהנדסי פרויקט "בראשית", במהלך טקס ההשקה של החללית הישראלית (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)צוות מייסדי ומהנדסי פרויקט "בראשית", במהלך טקס ההשקה של החללית הישראלית (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה היום (שני) כי מייסדי חברת SpaceIL, שהקימו את פרויקט החללית הישראלית "בראשית", נבחרו להשיא משואה בחגיגות יום העצמאות ה-71 של ישראל.

מבין שלושת המייסדים של הפרויקט, יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, רק דמרי יזכה בהדלקת משואה. בנוסף אליו, גם מוריס קאהן, מי שמימן מכספו חלק גדול מהפרויקט, ישיא משואה.

בשיחת הטלפון שביצעה השרה רגב למוריס קאהן, אמרה רגב כי "עם ישראל והעם היהודי מצדיעים לכם. הנושא השנה הוא רק בגלל הרוח, הרוח היהודית הרוח הישראלית הרוח האנושית, מה שגורם לנו לחלום ולהגשים את החזון. ואתם עשיתם את זה בגדול". קאהן השיב לדבריה ואמר: "אני לא חושב שזה מגיע לי אבל תודה רבה!"

דמרי, שגם אליו השרה התקשרה, אמר: "לחלום זה לא מספיק, צריך שגם הרבה אנשים יעשו עבודה קשה". רגב אף התלוצצה עמו. "דיר באלק אם לא תגיעו לירח בפעם הבאה", אמרה. "להגיע - הגענו. רק לא נחתנו נחיתה רכה", השיב דמרי. רגב סיכמה את דבריה בהבעת הערכה על פועלם: "אני רוצה להודות לכם, לשלושת החולמים, לזה שהכנסתם את זה לחלק מהדרך החינוכית שלנו. אני בטוחה שבעזרת השם תעשו ותצליחו ותנחתו על הירח בפעם הבאה".

כזכור, מה שקדם להחלטה על בחירתם להשיא משואה הייתה המלצתה של הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, אותה אימצה השרה רגב. הוועדה ציינה בנימוקיה לבחירה כי SpaceIL היא עמותה אשר לצד פעילותה לשיגור חללית לירח, היא פועלת כשמונה שנים בקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל. שיאה של העמותה היה באפריל 2019, אז הצליחה העמותה לשגר את פרויקט הדגל שלה "בראשית", לירח כשהיא הצליחה להגיע למרחק של 100 מטרים מאדמת הירח.

"הישגי צוות המנהלים של הפרויקט הצריכו הנדסה יצירתית, יזמות וניהול מחוץ לקופסא והם מהווים תעודת כבוד למדינת ישראל", נכתב בהודעת הוועדה. "יחד עם מאות מתנדבים ובשותפות של משרדי ממשלה וגופים פרטיים - צוות החינוך בעמותה הגיע למעל ממיליון תלמידים בארץ ובעולם, במטרה לייצר את "אפקט בראשית" - לחבר אותם למדע וטכנולוגיה, לקדם את החלליות הבאות, ולוודא שהם לא מפסיקים לחלום ולהגשים. פעולתה של "בראשית" עוררה השראה בקרב ישראלים רבים והוכיחה לאנשי מדע, ממציאים והוגים ישראלים, שגם השמים אינם הגבול ושאין דבר העומד בפני הרצון", אמרו בוועדה.

תגיות:יום העצמאותהחללית בראשיתהדלקת המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה