חדשות יהדות

הרב זילברשטיין על הצלחת ש"ס וג’: "יש כאן קידוש ה’ גדול מאוד"

חבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין, מתייחס להצלחת המפלגות החרדיות ש"ס וג' בבחירות. "המפלגות הגיעו להישגים מעל המצופה. יש כאן קידוש ה' גדול מאוד"

  • ה' ניסן התשע"ט
ליצמן ודרעי (צילומים: פלאש 90)ליצמן ודרעי (צילומים: פלאש 90)
אא

הצלחתן המשמעותית של 2 המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – במערכת הבחירות הנוכחית – מעוררת סיפוק רב בקרב כל אלו שעמלו למען הצלחת המערכה ויצאו לשלשל את הפתק המורה על התגייסותם למען כבוד ה'.

על פי התוצאות הכמעט סופיות, כל אחת מ-2 המפלגות החרדיות הגדילה את כוחה באופן משמעותי וזכתה ל-8 מנד"טים. בעקבות כך, מסר הבוקר (רביעי) הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, דרשה קצרה, לאחר תפילת שחרית בוותיקין בבית הכנסת המרכזי בשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

"אנחנו שומעים ששתי המפלגות החרדיות הגיעו להישגים - למעלה מן המצופה", אמר הרב, "יש פה קידוש השם גדול מאוד, ראשית כל, לדעתי, לא מתחלל שמו של הקב"ה, אוי, דבר שני, שכבוד התורה לא מתחלל, כבוד התורה של רבותינו גדולי ישראל לא חולל, שהקב"ה ירחם עלינו".

הרב זילברשטיין הוסיף וביאר את דברי הגמרא, האומרת "דרשה רב מתנה בפפוניא, למחר אתו כולי עלמא חצבייהו ואתו לגביה", כך: "שואל רבי ישראל מסלנט כמה דורות ממשה רבינו עד רבי מתנה ולא היה הוראה על מים שלנו, מה קרה פה היום? אומר רבי ישראל, עד עכשיו היה פסק כזה ועכשיו נשתנה הפסק וזה לשם ולתפארת".

"זה קידוש השם לדעתי מאוד מאוד גדול, אני רוצה לבקש מחבריי להגיד שני פרקי תהילים יחד איתי, הפרק הראשון מזמור לתודה", סיים הרב זילברשטיין את דבריו.

פרק ק'

(א) מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לה' כָּל הָאָרֶץ. (ב) עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה. (ג) דְּעוּ כִּי ה' הוּא אלוקים הוּא עָשָׂנוּ ולא [וְלוֹ] אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. (ד) בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרֲכוּ שְׁמוֹ. (ה) כִּי טוֹב ה' לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ.


פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןיהדות התורהש"סבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה