חדשות מדע וטכנולוגיה

בדרך לירח: החללית "בראשית" ביצעה תמרון מוצלח נוסף

התמרון נועד ליצור התאמה מדויקת של מועד המפגש עם הירח, האמור להתבצע ב- 11 באפריל. אתמול צילמה החללית הישראלית תמונה נוספת ונדירה של כדור הארץ

  • כ"ה אדר ב' התשע"ט
כדור הארץ, מבט מתוך החללית "בראשית" (צילום: SpaceIL)כדור הארץ, מבט מתוך החללית "בראשית" (צילום: SpaceIL)
אא

החללית הישראלית "בראשית" מתקרבת לרגע האמת שלה, לקראת הנחיתה על הירח הצפויה להתבצע ביום חמישי הבא (ה- 11 באפריל). בדרכה אל הירח, ביצעה היום (שני) החללית תמרון מוצלח נוסף, במהלכו הופעלו מנועיה במשך 72 שניות. התמרון נועד ליצור התאמה מדויקת של מועד המפגש עם הירח.

ביום חמישי הקרוב תגיע החללית לקרבת הירח ותבצע את תמרון "לכידת הירח", שמטרתו להכניס אותה לתוך כוח המשיכה של הכוכב ולאפשר לה להתחיל בהקפות סביבו לקראת הנחיתה המתוכננת בשבוע הבא. הצוותים העוקבים מהקרקע אחרי החללית ינתחו את תוצאות התמרון שנערך היום כדי לקבוע האם יידרש תמרון ביניים נוסף לפני "לכידת הירח". עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית, האחראיות על המיזם השאפתני, עסוקות בתרגול תרחישים ובביצוע סימולציות שונות לקראת הנחיתה.

אתמול חלפה "בראשית" בפעם האחרונה בקירבת כדור הארץ. הצוות ניצל זאת כדי לצלם תמונה נוספת ונדירה של כדור הארץ. בתמונה, שצולמה ממרחק של כ- 16,000 ק"מ, נראים אזורי חצי האי ערב וצפון-מערב אפריקה, אך ישראל מוסתרת – בשל ענני הגשם הכבדים שנעו מעליה בשעת צילום התמונה.

"בראשית" יצאה לדרכה הארוכה לעבר הירח ב- 22 בפברואר. היא שוגרה מקייפ קנאוורל שבפלורידה באמצעות טיל פלקון 9 של חברת SpaceX. זו החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח – גובהה כמטר וחצי בלבד, קוטרה כשני מטרים ומשקלה כ- 600 ק"מ. אם הכל ילך כמתוכנן ו"בראשית" תגיע ליעדה, היא תהפוך את ישראל לחברה הרביעית במועדון היוקרתי של המדינות שהנחיתו חללית על הירח – ארצות הברית, רוסיה וסין.

תגיות:הירחהחללית בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה