חדשות בארץ

יצאה לדרך: החללית "בראשית" שוגרה לירח

שיגורה של החללית הישראלית הראשונה הוכתר בהצלחה, ואם הכל יתנהל כמתוכנן – היא תנחת ב- 11 באפריל על הירח. ראש הממשלה נתניהו בירך: "צעד גדול לישראל"

  • י"ז אדר א' התשע"ט
(צילום: SpaceX)(צילום: SpaceX)
אא

החללית הישראלית הראשונה "בראשית" שוגרה בשעה 03:45 לפנות בוקר (שישי, שעון ישראל) לעבר הירח מקייפ קנאוורל שבפלורידה. שלבי השיגור השונים – שכללו התנתקות מחלקיו השונים של הטיל עליו שוגרה החללית, יצירת קשר עם חדר הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד ופרישת רגלי החללית – עברו בהצלחה. אם הכל ילך כמתוכנן – "בראשית" תגיע ליעדה ב- 11 באפריל, ותהפוך את ישראל לחברה הרביעית במועדון היוקרתי של המדינות שהנחיתו חללית על הירח – ארצות הברית, רוסיה וסין.

במקרה הישראלי, ההישג אף גדול יותר מכיוון שלא מדובר בתוכנית ממשלתית אלא במיזם פרטי אותו החלה עמותת SpaceIL, שהוקמה ב- 2011. הפרויקט מבוצע בשיתוף עם התעשייה האווירית. "בראשית" פותחה ונבנתה בעלות ותמיכה נמוכה של 100 מיליון דולר בלבד, לעומת מיליארדי דולרים בפרויקטים דומים.

החללית שוגרה באמצעות טיל פלקון 9 של חברת SpaceX. זו החללית הקטנה ביותר שתנחת על הירח – גובהה כמטר וחצי בלבד, קוטרה כשני מטרים ומשקלה כ- 600 ק"מ.

רגע השיגור (צילום: SpaceX)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע עם מאות מוזמנים נוספים למפעל החלל בתעשייה האווירית ביהוד, אמר מספר דקות לפני השיגור: "זהו צעד גדול לישראל, אבל צעד ענק לטכנולוגיה הישראלית. מדינת ישראל היא כוח עולמי שעולה ועולה עד לירח. זה מרגש מאוד, מראה מה אנחנו מסוגלים בזכות האנשים שנמצאים כאן ובחדר הבקרה. כל עם ישראל מתייצב פה מאחוריכם באמונה גדולה ובהתלהבות ענקית".

"ביקשתי להעלות תנ"ך, דגל ישראל, והכתובת 'עם ישראל חי' על הירח", הוסיף נתניהו, "זה דבר שאפשר היה רק לחלום עליו. אנחנו מדינה קטנה, אבל ענקית – ענקית ביוזמה, בכושר העשייה ובהישגים. יש ארבע מדינות ששיגרו חללית לירח. אחת מהן גדולה מאיתנו פי 800, אחת פי 500 ואחת קצת פחות. אנחנו מדינה קטנה-ענקית. אני מקווה שאתם כבר מתכננים את החללית למאדים. זה מראה מיהו ומהו העם שלנו – עם שורשים עמוקים במורשת שלנו ועם השאיפה לעלות מעלה מעלה".

תגיות:הירחהחללית בראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה