הרבנית חגית שירה

שלושים הימים שלפני חג הפסח: הגאולה תלויה בך, אמא

בין פורים לפסח את זוכה לשלושים מנות של ניקיון יסודי לנשמה שלך. את לרגע לא שוכחת בשביל מי את טורחת. את מנקה פה ומנקים אותך למעלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל אחת מאתנו יש ה"עמלק" הפרטי שלה, הכוח הרע הזה שמפיל אותה. המקום הנמוך הזה שאת לפעמים לא מאמינה שזו את (איך נפלתי ככה...?). ביום פורים מחינו את עמלק, תלינו אותו על עץ גבוה חמישים אמה, רקענו ברגליים לקול נפצים ודפיקות על השולחן... והנה, אומר הזוהר הקדוש, לוקח לעמלק הזה שלושים יום עד שהוא נמחה, מיום פורים ועד ביעור חמץ, ואז, רק אז את מתפטרת ממנו, שורפת אותו, מעלימה אותו כליל וזוכה לשבת בליל הסדר בת חורין אמיתית.

וכך כותב החיד"א הקדוש בשם זקנו "החסד לאברהם": "בכל שנה, שלושים יום קודם הפסח, הקדוש ברוך הוא עושה לישראל משוא פנים ברוב חסדיו ומתחיל להוציא נפשותם מהיכלי הטומאה מעט מעט, שיעור חלק אחד משלושים בכל לילה... (לב דוד פרק ל'). את מבינה? לוקחים בשמיים את כל ה"עמלק" שלך ומחלקים אותו לשלושים חלקים, ובכל לילה מנקים ושוטפים ממך חלק אחד. כך את זוכה לשלושים מנות של ניקיון יסודי לנשמה שלך.

לכן שלושים הימים המדהימים שבין פורים לפסח הם גדולים וחשובים מאד מאד, וכל מה שאת צריכה - זה להוסיף על קדושתם, לחזק את עצמך עוד ועוד ולהתקרב לבוראך בתפילה ובתחנונים, וכמובן להיזהר ולהישמר מעוון. וכמו שבורא העולם עושה לנו משוא פנים בימים האלה, וההגדרה של משוא פנים היא שהוא בוחר בנו למרות הכל, ויש לו העדפה אלינו מכל האומות, כך גם את – תבחרי בו ושימי את עבודת השם שלך בעדיפות הראשונה... ניקיונות, קניות (המרוץ כבר החל) - את לרגע לא שוכחת בשביל מי את טורחת. את מנקה פה ומנקים אותך למעלה, אל תשכחי ואל תקלקלי בכעסים, דיבורים לא טובים ואווירה עכורה חלילה. את יוצרת אקלים חיובי בבית וזוכרת שהכל תלוי בך, אמא.

השנה היו לנו שני אדרים, ובאמת, מדוע חוגגים את ימי הפורים דווקא באדר השני? (בתור נשים שמתחילות רשמית את הניקיונות מיד אחרי פורים, היינו מעדיפות זמן ארוך יותר, נכון?) חז"ל קבעו כך כדי לסמוך את גאולת אסתר ומרדכי לגאולת משה ואהרון, ובעזרת השם לגאולת אליהו ומשיח.

שמת לב? שמת לב שכל הגאולות האלה הם ב-א' וב-מ'? אסתר ומרדכי. משה ואהרון. אליהו ומשיח... – אם! הגאולה הפרטית והכללית תלויה בך, אמא, וזו זכות. זכרי... כל התגברות שלך, כל עמידה בניסיון בימים האלה - גדולה פי כמה מאשר בימים אחרים. את מחליטה עכשיו שאת כל התקופה הזאת את הופכת לאור ושמחה - ואת זוכה השנה לגאולה.

תגיות:הרבנית חגית שירהגאולהפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה