חדשות בארץ

סקר חדש: שוויון בין הליכוד וכחול לבן

מסקר חדשות 13 עולה כי מפלגות הליכוד וכחול לבן מנהלות ביניהן מאבק צמוד על תואר המפלגה הגדולה ביותר. כדי להקים ממשלת ימין-חרדים, נתניהו יזדקק לרצות את דרישותיו של משה פייגלין, שמפלגתו ממשיכה להתחזק בסקרים

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

תוצאותיו של סקר חדש, שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 13, מלמדות על שוויון ביחסי הכוחות בין מפלגות כחול לבן והליכוד. מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד, שהובילה באופן ברור על הליכוד בעקבות המפץ הפוליטי של הקמתה, איבדה בתקופה האחרונה את המומנטום. בהשוואה לסקר הקודם, שפורסם בתחילת השבוע, נחלשה כחול לבן במנדט נוסף בעוד הליכוד הוסיף למאזנו 2 מנדטים. התוצאה – שוויון 30:30 בין 2 המפלגות.

מנתוניו הנוספים של הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, עולה כי המגמות של הסקרים האחרונים נשמרות. במספרי המנדטים של המפלגות השונות כמעט ולא חלים שינויים. מבחינה זו מפלגת זהות בראשות משה פייגלין מהווה חריג בנוף: היא מתחזקת בהתמדה, ובסקר הנוכחי מוסיפה לעצמה מנדט אחד ועולה ל- 7.

בגוש השמאל – מפלגת העבודה, חד"ש, מרצ, ורע"מ-בל"ד נותרות ללא שינוי מהסקר הקודם, והן מקבלות 10, 7, 5 ו- 4 מנדטים בהתאמה.

בגוש הימין – איחוד מפלגות הימין יורדת במנדט ל- 7, הימין החדש נשאר עם 5 מנדטים, וכולנו יורדת קלות ל- 4 מנדטים.

במפלגות החרדיות – יהדות התורה עולה מ- 6 ל- 7 מנדטים, ואילו ש"ס נחלשת במנדט ל- 4 מנדטים.

בגזרת המפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה לא חל שינוי: ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וגשר של אורלי לוי אבקסיס מוסיפות להיות רחוקות מסף האחוזים הנדרש מכלל הקולות (3.25%) כדי להיכנס לכנסת.

על פי התוצאות, לרשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמדו 64 מנדטים פוטנציאליים של מפלגות גוש הימין-חרדים להרכבת הקואליציה הבאה – מנדט אחד יותר מבסקר קודם. אלא שחשבון זה כולל את מפלגת זהות כשותף טבעי בממשלה של גוש הימין – קביעה שלא ניתן לסמוך עליה בעיניים עצומות. פייגלין ידוע אומנם בעמדותיו הניציות, אך בשבועות האחרונים הוא אמר לא אחת כי מבחינתו אין הבדל בין נתניהו לגנץ. בראיון שלשום לשלום ירושלמי ב"מקור ראשון" אמר יו"ר זהות: "נתניהו וגנץ לא מעניינים אותי, הציבור שלי מעניין אותי". הוא הוסיף כי "הימין גרם נזק מדיני לא פחות מאשר השמאל" והבהיר כי לאחר הבחירות יצטרף למי שייענה לדרישותיו.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה