חדשות בארץ

סקרים חדשים: גנץ מוביל על נתניהו, הליכוד יוכל להרכיב ממשלה

בסקר חדשות 12 רושמת מפלגת גשר הפתעה ועוברת לראשונה מזה זמן רב את אחוז החסימה, בעוד מפלגת כולנו נותרת מחוץ לכנסת. על פי סקר חדשות 13, מפלגת זהות של משה פייגלין ממשיכה להתחזק

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

שני סקרים חדשים שפורסמו הערב (ראשון) בחדשות 12 ובחדשות 13 מלמדים על פער יציב למדי לטובת מפלגת כחול לבן מול הליכוד. עם זאת, על פניו נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יימצא בעמדה טובה יותר להקים את הקואליציה, במידה והמשימה תוטל עליו על ידי הנשיא רובי ריבלין.

על פי סקר חדשות 12, שנערך על ידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם", כחול לבן מצליחה לעצור את הסחף שחל במספר המנדטים שלה בסקרים קודמים, ושומרת על 32 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם (שנערך לפני 4 ימים). הליכוד מתחזק במנדט – ל- 28. מפלגת העבודה נשארת על מספר דו-ספרתי של 10 מנדטים.

חד"ש-תע"ל יורדת במנדט אחד – ל- 7. יהדות התורה שומרת על יציבות עם 7 מנדטים, וש"ס מתחזקת מ- 5 ל- 6 מנדטים. איחוד מפלגות הימין נותרת עם 5 המנדטים מהסקר הקודם, בעוד הימין החדש יורד מ- 6 ל- 5 מנדטים. מרצ שומרת על 4 המנדטים שלה מהסקר הקודם. כך גם רע"מ-בל"ד.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן וזהות של משה פייגלין עוברות גם בסקר זה את אחוז החסימה וזוכות כל אחת ל- 4 מנדטים. אורלי לוי אבקסיס רושמת הפתעה: לראשונה מזה שבועות רבים, מפלגת גשר בראשותה מצליחה לעבור את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים. מהעבר השני, משה כחלון זוכה להפתעה שלילית מבחינתו ואינו עובר את אחוז החסימה.

במאזן בין הגושים – גוש הימין-חרדים רושם ירידה חדה מ- 64 המנדטים שהיו ברשותו בסקר הקודם ומקבל 59 בלבד. גוש השמאל-ערבים יורד במנדט אחד – ל- 56. מפלגת גשר, שעל פי התבטאויותיה של לוי אבקסיס לא ניתן לסווגה באופן חותך לאחד מן הגושים, הופכת עם 4 המנדטים שלה לאתגר אותו יצטרך ראש הממשלה בנימין נתניהו לפצח כדי להקים קואליציה.

סקר חדשות 13, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, מספק תוצאות מעט יותר טובות עבור נתניהו מהבחינה הבין-גושית. כחול לבן שומרת על 31 המנדטים שהיו לה בסקר הקודם (מלפני 4 ימים), בעוד הליכוד נחלש במנדט ל- 28 מנדטים. מפלגת העבודה ממשיכה להתחזק, מוסיפה עוד מנדט למאזנה ועולה ל- 10 בסך הכל. איחוד מפלגות הימין מתחזק במנדט – ל- 8, וחד"ש-תע"ל מתייצבת על 7 מנדטים. יהדות התורה יורדת מ- 7 ל- 6 מנדטים, בעוד ש"ס נותרת עם 5 המנדטים מהסקר הקודם.

מפלגת זהות של משה פייגלין רושמת הישג נוסף: לאחר שחצתה את אחוז החסימה בסקרים האחרונים, היא עולה כעת במנדט נוסף ומקבלת 6 מנדטים. הימין החדש של בנט ושקד נחלש – מ- 6 ל- 5 מנדטים. מרצ נותרת עם 5 המנדטים מהסקר הקודם, וכולנו של כחלון עולה מ- 4 ל- 5 מנדטים. רע"מ-בל"ד זוכה ל- 4 מנדטים. על פי הסקר, ישראל ביתנו וגשר יישארו מחוץ לכנסת.

כאמור, מבחינת הפילוח בין הגושים, נתניהו יכול לשאוב עידוד מסקר זה, על פיו יעמדו לרשותו 63 מנדטים במצטבר, לעומת 57 מנדטים של גוש השמאל-ערבים. בסקר הקודם הפער בין הגושים היה גדול יותר – 64 לימין מול 56 לשמאל. צריך לזכור, עם זאת, כי פייגלין התבטא לאחרונה במספר הזדמנויות כי מבחינתו אין הבדל בין הליכוד לכחול לבן, ונתניהו יצטרך לעמול כדי לשכנעו להצטרף לממשלה בראשותו.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה