חדשות בארץ

שר החוץ של איחוד האמירויות: ההחלטה הערבית להחרים את ישראל הייתה מוטעית

בראיון לעיתון מקומי, אמר אנוואר גרגאש כי במבט לאחור ההחלטה שקיבלו מדינות ערב במשך עשורים שלא לקיים קשרים עם ישראל סיבכה את המאמצים להשגת פתרון לסכסוך הערבי-ישראלי

  • כ"א אדר ב' התשע"ט
גרגאש (צילום: שאטרסטוק)גרגאש (צילום: שאטרסטוק)
אא

התבטאות מפתיעה מהמפרץ הפרסי: אנואר גרגאש, השר לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות, אמר כי ההחלטה הערבית לאורך עשרות שנים שלא לדבר עם ישראל הייתה מוטעית וסיבכה את המאמצים למציאת פתרון לסכסוך הערבי-ישראלי.

בראיון לאתר האמירותי בשפה האנגלית "דה נשיונל" (The National) אמר גרגאש כי "במשך הרבה שנים הייתה החלטה ערבית שלא לקיים קשרים עם ישראל. במבט לאחור, זו הייתה החלטה שגויה, מפני שברור שצריך להפריד בין הסוגיה הפוליטית לבין שמירה על ערוצי תקשורת פתוחים".

גרגאש ציין כי לדעתו הקשרים בין מדינות ערב וישראל יתחזקו בעתיד. לדבריו, הדבר יבוא לידי ביטוי בעסקאות בילטרליות קטנות, בביקורים של פוליטיקאים וספורטאים, אך גם ב"שינוי אסטרטגי עמוק". הוא הדגיש כי שינוי אסטרטגי זה דרוש כדי להתקדם בתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. 

הבכיר האמירותי קרא לכונן "מערכת אזורית יציבה יותר" שתאפשר למדינות האזור לפתור בינן לבין עצמן את הבעיות המשותפות להן, כדוגמת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המלחמה בתימן או המשבר בסוריה. הוא הדגיש כי על המזרח התיכון להתנער מהאסלאם הפוליטי כדרך של מערכת שלטונית, שלדבריו הוכחה כ"כישלון גמור".

דבריו של גרגאש בנוגע לישראל נאמרו בצל הידיעות והשמועות הרבות בשנים האחרונות על היחסים המתפתחים - בעיקר מאחורי הקלעים - בין ישראל ומדינות המפרץ. כזכור, בסוף חודש אוקטובר שעבר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור היסטורי בסולטנות עומאן. בחודש שעבר נערכה בוורשה הוועידה הבינלאומית לשלום ולביטחון במזרח התיכון, בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שרי חוץ ערביים, חלקם ממדינות המפרץ. בשיחה עם כתבים בסיום הוועידה, הגדיר נתניהו את ישיבתו עם הבכירים הערביים יחד בגלוי ואת הדיונים שערך עמם בדלתיים סגורות כשבירת טאבו. הוא הביע סיפוק מ'יישור הקו' עם ישראל בכל הנוגע לאיום האיראני, שבא לידי ביטוי בהתבטאויותיהם של הבכירים הערביים: "קרה פה משהו. הגיעו לוועידה חמישה שרי חוץ ערביים. ארבעה מתוכם דיברו בצורה בוטה נגד איראן ועל זכותה של ישראל להגן על עצמה. הם דיברו על כך שהסוגיה הפלסטינית היא שעמדה בעבר בראש סדר היום ואילו היום הסוגיה האיראנית היא המרכזית ביותר כי איראן מאיימת על עצם הקיום שלנו".

תגיות:איחוד האמירויותהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה