חדשות בארץ

מקומם: הפלסטינים בנו מחדש את ביתו של המחבל מברקן

חודשיים לאחר הפיגוע באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו זים חג'בי וקים לבנגרונד הי"ד, הרס צה"ל באופן חלקי את ביתו של המחבל. מתמונות חדשות מתברר כי הבית נמצא כעת בשלבי בנייה מחדש

  • י"ז אדר ב' התשע"ט
הבית ההרוס של המחבל, דצמבר 2018 (צילום: דובר צה"ל)הבית ההרוס של המחבל, דצמבר 2018 (צילום: דובר צה"ל)
אא

לא מפתיע: כלי תקשורת פלסטיניים העלו היום (ראשון) לרשתות החברתיות תמונות מהכפר שוויכה שבאזור טול כרם, המלמדות כי ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן נמצא כעת בשלבי בנייה מחדש, לאחר שנהרס על ידי צה"ל.

בפיגוע, אותו ביצע המחבל אשרף נעאלווה ב- 7 באוקטובר 2018, נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד. חודשיים לאחר הפיגוע, חיסלו כוחות הביטחון את המחבל, שאותר במחנה הפליטים עסכר בשכם. שבוע לאחר מכן הגיעו כוחות של צה"ל לכפר מגוריו של המחבל וביצעו באמצעות דחפורים פעולות הריסה של קירות בביתו. ההריסה החלקית בוצעה בהתאם לצו שהוציא מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, שכלל את קומת המרתף וקומת הקרקע בלבד של המבנה. מתמונות שהגיעו מזירת ההריסה, ניתן היה לראות בבירור כי הבית עומד על תלו וכי מדובר בהריסה חלקית בלבד. אביו של קים הי"ד, רפי לבנגרונד, הגיב באומרו כי לא מדובר בהריסת בית המחבל אלא ב"תיקוני טיח": "לא פצעו לי את הילדה, רצחו אותה, הוציאו אותה להורג, לא עשו חצי עבודה, עשו עבודה שלמה. אני רוצה עבודה שלמה".

כזכור, הפרקליטות הצבאית הגישה כתבי אישום נגד הוריו ואחיו של המחבל, בעבירות של אי מניעת עבירה. מכתב האישום נגד האם עולה כי היא ידעה שבנה מחזיק בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. בנוסף לכך, כשבועיים לפני הפיגוע המחבל ציין בפני אמו כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". האם יידעה את אחיו של המחבל בפרטים אלו, אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע. כתב האישום נגד האח מייחס לו עבירה נוספת של שיבוש הליכי משפט, בכך שלאחר הפיגוע הוא ניסה להסתיר את מכשיר ההקלטה של מצלמות האבטחה בביתם. אביו של המחבל מואשם בכך שידע שבנו מתאמן בנשק שמצוי ברשותו וכי ברצונו לבצע פיגוע. האב מואשם גם בשיבוש הליכי משפט, בכך שפעל למכירת רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח בכך - החביא את הרכב.

תגיות:הריסת בתי מחבליםהפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה